vineri, 25 februarie 2011

Allen &Patty Eckman --Sculpturi de Hartie

Opera atat de deosebita a acestor doi artisti face subiectul multor ppsuri. Eu am mers la cel publicat de  Mondo.pps si am fost curioasa apoi sa vad si alte opere. Am gasit situl lor oficial dar din pacate pt ca au copyright si eu nu am curajul sa le cer aprobarea in scris ca sa public operele lor ma voi multumi sa va arat unele luate de pe un blog. Dar mai intai cateva date biografice.

Allen s-a nascut in South Gate, California in 1946. De la 5-15 ani a trait cu familia la o ferma din Pennsylvania, apoi s-au mutat in California. Imediat dupa ce a terminat liceul s-a inrolat in armata, fara sa stie ca va trimis in Vietnam. Decizia a luat-o pt ca tatal sau, pe care il admira f mult, a servit in Marina in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Experienta acelor ani i-a lasat urme adanci, are si acum cosmaruri si nu poate sa se uite la scene de razboi. 

Dupa intoarcerea din Vietnam a studiat la Art Center College of Design in advertising art LA pana in 1974. Acolo a intalnit-o pe viitoarea sa sotie, Patty, si s-au ocupat de publicitate timp de 12 ani cand au decis sa lucreze arta in hartie folosind o metoda care a fost inventata inca din 1950 dar pe care ei au perfectionat-o obtinand niste opere de arta de o frumusete aparte. Ei au descris si metoda, daca am inteles bine prepara o pasta de hartie fara acid (ei insista asupra acestui aspect spunand ca in acest fel operele lor devin eligibile pt a fi expuse in muzee) amestecata cu alte ingrediente pe care o preseaza in forme de lut si apoi o prelucreaza cu multa minutie pana la forma finala, f frumoasa dupa parerea mea, lucrand chiar si luni de zile pt realizarea unora din sculpturile lor. 

Pt ca o stra-stra-strabunica era de neam cherokee Allen prefera subiecte inspirate din viata indienilor (mie mi-au placut indeosebi posterele lor, facute fotografiind sculpturi pe fondul unor poze din natura si obtinand niste efecte picturale deosebite) iar Patty prefera pt sculpturile ei subiecte din natura, flori, pasari, insecte, etc.


Wife and Son of White Bull
Taking the Bull with the Bow

Pronghorn Warrior in the Wind
Little Fancy Dancer

Fancy Dancer, Northern Plains
A Mother's Legacy

Shawl Dancer
Powwow-Butterflys
Pawnee-Prince


A Way of Life
Hoop-Dancer-Dancing-Eagle
Replenishment
Fancy Dancer

Saved from the Flood
Little Bear Dancing II     

Aceste doua ultime imagini, intitulate "Not on my Watch" ilustreaza experienta traita de Allen ca radio-operator (si tatal meu a fost radio-operator de artilerie pe Frontul de Est in al DRM) in timpul razboiului din Vietnam.
Aceasta sculptura este opera lui Patty.

Niciun comentariu: