luni, 10 septembrie 2012

Ten-Special Affair Team sau Special Crime Force Ten

Am reusit cu chiu cu vai sa trec de episoadele sapte si opt. In unele situri episoadele sunt altfel numerotate si, pt ca apar mereu reclamtii cu privire la dreptul de difuzare mi-a fost destul de greu sa urmaresc serialul pt ca disparea ca prin farmec de pe siturile pe care tocmai il vazusem( ciudat, asta seara a reaparut pe KDrama, unde aseara era imposibil de gasit) iar acolo unde se pretindea ca are subtitrari in engleza acestea nu existau. Ba chiar s-a intamplat sa il gasesc undeva unde traducerea era evident facuta cu o masina de tradus...oribil. Ajunsesem la episodul 7 dar cand l-am gasit nu am inteles nimic, abia mai tarziu mi-am dat seama ca de data asta cazul examinat de echipa minune a fost impartit in partea I-a si II-a iar ce ziceau pe unele situri ca ar fi ep 7 era pe altele 8. In fine, bine ca am descurcat itele astea si m-am putut ocupa de caz, care la randul lui a avut o multime de rasuciri de situatie.

Ca mi s-a parut f interesant (daca nu l-ati vazut si vreti sa il vedeti, nu mai cititi mai departe) e faptul ca in partea II-a tema serialului este, nici mai mult nici mai putin decat "Cercul de creta" al lui Solomon, dar cu nuante specifice atitudinilor asiatice, sau poate numai coreene. Eterna problema a copiilor care nu sunt crescuti de mama lor naturala dar care se trezesc la un moment dat ca mama naturala ii revendica, si anume cine e considerata adevarata mama a fost tratata in fel si chip. 

Poate ca acesta tema, a mamei surogat care nu poate trece peste despartirea de copilul pe care l-a purtat in pantec si l-a adus pe lume, desi stia de la bun inceput ca e vorba de un contract, a fost cel mai dramatic prezentata in miniserialul american Baby M, pe care l-am vazut la bulgari, dar a fost difuzat si la noi.

In serialul sud-coreean insa este extrem de evident cine e de fapt mama adevarata, cea care are grija de sanatatea copilului cu riscul de a infrunta frustrarile acestuia, care nu intelege de ce mama ii interzice satisfacerea iubirii sale fata de animale. Ca si in The Classic, un rol destul de important il joaca si aici jurnalele, si asta e de inteles intr-o tara in care, in perioada Choson (Joseon) se scria cu multa grija cam tot ce se intampla la curtea regala sau in administratiile provinciale. 

Dar sa nu se inteleaga de aici ca partea I nu a fost interesanta. Portretul psihologic al pedofilului, creionat (in cuvinte) cu atata minutiozitate de profesor (Doamne, cat de talentat, expresiv si frumos poate fi Joo Sang Wook, nu ma pot satura sa il admir, de altfel de dragul lui am inceput sa vad serialul) e extrem de interesant si mamele de fetite (sau chiar de baietei) ar trebui sa fie extrem de atente catre cine se indreapta afectiunea copilului lor.

Interesanta a fost si increderea pe care Do Shik si-a pastrat-o in intuitia lui, care de data asta nu l-a mai inselat. Dupa finalul din episodul intitulat "The Forest Chaser" "Vanatorul din Padure", cand GPS-ul s-a dovedit mai puternic decat flerul inspectorului m-as fi asteptat sa aiba oarecari dubii, din fericire nu a fost cazul si de data asta intutia lui a functionat la capacitatea maxima. 

Am fost surprinsa cat de bine seamana in anumite scene interpreta lui Hee Won cu dragul meu Kim Jae Wook. Aceeasi fata expresiva, aceleasi sentimente dramatice ca in Bad Guy.  Mi-au placut mult si interpretii lui Ye Ri si Min Ho care, in ciuda aspectului lor extrem de juvenil se dovedesc pana la urma adevarati profesionisti (ma refer de data asta la personaje). Cam zapacitor mi s-a parut din nou modul cum numara coreenii anii, anul 1 incepanad din prima zi de nastere (la noi e zero) incat dupa 12 luni copilul are 2 ani. Si abia asa inteleg de ce un copil de 7 ani era inca la gradinita.

Fotografiile le-am luat din Drama Beans, unde se face "deconstructia" fiecarui episod din serial. Eu n-am  stat sa citesc in amanunt recenziile, imi sunt de ajuns propriile impresii. Ele imi sunt insa folositoare la redarea numelor personajelor, am inca difcultati in a retine numele coreene, desi pe lista mea de prieteni de pe fb am o multime de persoane care sunt fie in Coreea, fie pe mapamond dar provin din Coreea.











2 comentarii:

Viorica spunea...

Me smart. Am spus inca de la primul episod ca atmosfera seamna cu cea din Seven. Si uite ca in episodul 9 mi-a venit si confirmarea...scena in care situatia personajului interpretat de Joo Sang Wook e identica si la fel (ca sa evit cacofonia) cu cea a personajului interpretat de Brad Pitt...E drept ca asemanarea se opreste aici, totusi acela era doar un film, nu un serial...

Viorica spunea...

Aishh, e chiar enervant. Episodul 9 in Kdrama http://kdrama.org/ten-ep9/

Episodul 10 in Viki http://www.viki.com/channels/6035-ten/videos/60551

Si finalul...ah, finalul...Seria II-a e programata abia pt 2013...o sa uit pana atunci aceste doua ultime episoade...Sadici rau coreenii astia...