miercuri, 26 septembrie 2012

Cum am ratat un spectacol aviatic

Sa ratezi ceva nu e mare lucru. De multe ori nu trebuie sa depui nici un efort. Alteori te straduiesti din rasputerii sa ai succes dar tot felul de lucruri se interpun si gata, nu mai esti in stare de nimic.

Dar sa ratezi ceva care se petrece chiar sub nasul tau, sau mai exact langa tine si chiar deasupra capului tau, recunoasteti, e ceva mai greu. Dar nu imposibil.

Sambata a avut loc un spectacol aviatic pe Lacul Morii. Adica la cativa pasi de casa. Tot ce aveam de facut era sa ma misc pana la locul faptei.

Dar, ca in poezia Ninei Cassian  "In tara lui Mura-n Gura" nimic nu e atat de usor cum pare. Dar hai mai intai sa va servesc poezia, pt ca imi place tare mult, parca ar fi fost facuta special pt mine:

In tara lui Mura-n Gura,
totu-mi este pe masura.
Cand ma scol de dimineata,
Nu la sapte, ci la zece,
Vine-o tava cu dulceata
Si-un pahar cu apa rece.
Si dulceata zice: ia-ma!
Si paharul zice: bea-ma
Ia-ma!Bea-ma!
Usor de zis!
Insa gura s-o deschizi,
Nu-i deloc asa usor!
-Ajutor! Ajutor!
Lingurita, grijulie,
Imi deschide gura mie.
Ei, asa mai merge, zic,
Daca ma ajuti un pic!

Dar e timpul sa fac baie!
Apa intra in odaie
Cu volanele-i albastre.
- Ne-adresam domniei voastre!
- Cum doriti sa fiti spalat?
Uite-asa, culcat in pat!
Cum doriti sa fiti laut?
Uite-asa, in asternut!
Iar, acum prosopul cel pufos
Se inclina, moale, pana jos
-Eu sa va frec as vrea , pe spate
-Nu, vai de mine, nu se poate!
Intreaba-te si intreaba-ma
Cum pot sa ies din plapuma?
Afara-i frig, in pat e cald
La urma urmei nu ma scald!

In tara lui Mura-n Gura,
Casti o gura cat o sura,
Si indata-ti pica-n ea,
Tot ce vrei si tot ce ai vrea!
Sarmalute-n foi de vita,
Supa calda, tocanita,
Cozonac, compot, halvita
Carnaciori si ciulama,
Muraturi, etc.

Am mancat, de m-am umflat
Nu-i nimic, o macara, iata ca pe sus ma ia
Si m-aseaza dupa plac,
Colo-n umbra-ntr-un hamac.
Huta-huta, ce sa zic,
Bine-i cand nu faci nimic.
Lectiile stau pe masa,
Dar de lectii nici nu-mi pasa.
Stau si motai in hamac,
Ele singure se fac.
-Draga aritmetica, nu stiu ce te-mpiedica
Sa rezolvi vreo trei probleme!
Eu de fleacuri nu am vreme!
Draga mea gramatica,
Nu fi antipatica!
Nu fi zau, nesuferita!
Si transcrie intr-o clipita
Exercitiile mele!
vezi ca eu n-am timp de ele!
Hai, draga mea istorie,
N-am chef sa am memorie!
Tine minte tu mai bine,
Cine s-a luptat cu cine,
In ce an si-n care loc!
Eu sa-nvat nu am timp deloc!

In tara lui Mura-n Gura,
Am prieteni pe masura!
Vreti sa vi-i prezint cumva?
S-a facut! Poftiti incoa!
Asta-i Puiu-prinde-muste,
Asta-i Lica-vreau-galuste.
Asta-i Mita-straba-nas
Asta-i Duta-mielul-gras
Asta-i Sanda-somn in gene
Si-asta-s eu: burduf de lene.

toata-toata ziulica,
ati vazut? nu fac nimica.
si programul se incarca.
astfel, nu e de mirare,
ca ceva ma-mbie parca
si ma trage la culcare.
Ah! imi este somn de pic!
si-apoi, prea mult am vorbit cu voi!
cand vorbesc mai multisor
obosesc ingrozitor!
in tara lui Mura-n Gura
somnul repede te fura!
nici n-ai timp sa spui la luna
...Noapte buna!...

Ati vazut:  "Cand ma scol de dimineata, /Nu la sapte, ci la zece" jumatate...nu vine nimic, trebuie sa pregatesc eu micul dejun, si sa stiti ca dureaza, la cat de incet ma misc. Incat la 11, cand trebuia sa inceapa spectacolul (sotul meu zice ca a inceput mai devreme) nici macar nu asezasem tacamurile pe masa.

Pana am facut un dus, pana am pregatit micul dejun, pana ne-am baut cafeluta (sotul meu are o regula: cafeaua se bea dupa ora 11:30, si o respecta cu sfintenie) pana l-am convins  sa amane un pic pregatirile pt viitoarea partida de pescuit au trecut cateva ore. 

Dupa 13:30, exasperati de bazaitul continuu de deasupra blocului, ne-am urnit spre lac. Am ajuns la timp sa vedem ultimul avion care desanta ultimii parasutisti undeva spre celalalt mal al lacului, hat departe, spre Crangasi...Daca bestia de camera era OK puteam sa ii folosesc zoomul pt niste poze mai acatarii.

S-a milostivit totusi si m-a lasat, printre rateuri, sa fac niste poze cu lacul cel minunat, dintre care puteti vedea si voi cateva. Daca va uitati cu multa, multa atentie la unele din ele puteti vedea un punctulet mai intunecat care reprezinta un parasutist. Eh, daca imi functiona zoomul...





In poza de mai sus si in cateva din cele urmatoare (vreo cinci) exista si cate un parasutist





Lacul parea extrem de curat la prima vedere. Doar la prima.




 Uite-asa se pescuieste, cu momeli adecvate.

Niciun comentariu: