sâmbătă, 4 decembrie 2010

Mary Stayed out all Night

De cand TVR a decis sa difuzeze seriale istorice sud-coreene a intrat si tara noastra in Hallyu, interesul pentru cultura sud-coreeana. Parerea mea este ca aceasta cultura atrage nu numai prin modul in care in serialele televizate stie sa imbine elementele de suspans cu cele comice, dar si prin faptul ca, in ciuda intrigilor si comploturilor de la curtea regala, morala confucianista ofera un comportament mai retinut, mai decent decat dezmatul sexual promovat din ce in ce mai mult de cultura de tip occidental. E un fel de supapa a dorintei de a vedea pe micul ecran sentimente mai curate, mai spiritualizate.

Chiar si filmele care aparent nu se incadreaza in cele scrise mai sus, cum ar fi King and the Clown sau Portrait of the Beauty au o incarcatura emotionala care face ca scenele mai "deocheate" sa capete si o conotatie spirituala, care dupa parerea mea cam lipseste din filmele occidentale cu scene erotice.

La fel ca jumatate din populatia feminina a globului (ei, exagerez si eu!) am fost cucerita de Bi Dam si am fost curioasa sa vad si alte productii in care a aparut, asa s-a facut ca am urmarit cu multa atentie serialul Bad Guy (mai ales ca am avut la dispozitie un calculator mai performant decat vechitura mea de acasa, asta m-a si facut sa caut resurse pt a-l inlocui) unde am fost cucerita de un alt actor sud-coreean, model si cantaret, nu atat de vestit precum Kim Nam Gil dar, dupa parerea mea, destul de talentat, Kim Jae Wook.

Mi-a placut atat de mult de baiatul asta incat am fost incitata sa vad si alt serial in care joaca si asa am nimerit peste Mary  Stayed out all Night, sau Marry Me, Mary! (de fapt pe eroina o cheama Mae Ri dar colegii ei de scoala ii ziceau fie Meeerry Christmas, fie spuneau ca e nume de catel). Aici din pacate rolul pe care il joaca, al unui fiu de chaebol (magnat) este, pana la episodul 7, ultimul difuzat pana acum, cam linear. Daca in Bad Guy rolul lui era destul de complex aici trebuie sa arate perfect responsabil, f bine educat si retinut, un adevarat jerk, cum il caracterizeaza Mae Ri.

Daca in Bad Guy era tot fiu de chaebol dar un rebel rejectat de familia care l-a crescut, aici este fiul ascultator, care nu indrazneste sa iasa din cuvantul tatalui sau, pe care il vede  ca pe un fel de zeu. Pare rece si distant, preocupat numai de succesul in afaceri. Abia in episodul 6  are posibilitatea sa ridice un pic valul de pe aceasta statuie si prin mijloace minimale, ochii inchisi sau o usoara incruntare, sa ne arate cat de mult e in stare sa sufere. Iar in episodul 7 i s-a dat voie sa si zambeasca un pic.

In plus, in acest serial usurel, simplut chiar (si audientele destul de scazute in Coreea dovedesc ca publicul coreean s-a obisnuit cu lucruri mai profunde si mai putin artificiale, pt ca nu prea vad cine ar putea sa ia de buna, chiar intr-o tara cu o morala mai stricta, ideea ca exista o fata care la 24 de ani nu a avut nici o intalnirte cu un baiat si ca deci nu s-a sarutat niciodata, chiar daca fata respectiva e cam uratica si are si un tata cam imatur, cu multe probleme, pe cap, si asta in acelasi serial in care mama lui KMK l-a adus pe lume la doar 17 ani, "printr-un accident nefericit") mi se pare ironic ca tocmai actorul a carui imagine in Bad Guy mi s-a parut cam efeminata este masculul care contrasteaza cu celalalt baiat frumos, interpretat de alt model si cantaret, dar si cu studii serioase de actorie, bun cunoscator, ca si KJW a limbii japoneze, dar si a limbii engleze, Jang Geun Suk, care arata chiar ca o fata, ba inca una frumusica foc.

Ceea ce salveaza serialul si explica, dupa parerea mea, succesul mare international de pe net, succes dovedit si de numarul mare de comentarii la adresa lui, e interpretarea de exceptie a lui Moon Jeun Young. Figura ei f expresiva, o face sa devina indragita in ciuda aspectului fizic mai putin dotat de mama natura, fiind tare micuta de statura si cu ochisorii cam holbatei. Personajul este simpatic, plin de solicititudine si de caldura, si, in ciuda atitudinii care pare cam aiurea uneori, avand capul bine ancorat pe umeri.

Spre deosebire de Moon Jae din  Bad Guy care era obsedata de ideea de a se marita cu un baiat mult deasupra conditiei ei, Mae Ri nu prea stie cum sa scape dintr-o casatorie aranjata peste capul ei de cei doi prieteni vechi, tatal ei si tatal lui Jung In. Din pacate asa cum evolueaza lucrurile inclin sa cred ca si in acest serial KJW are un rol de perdant. Si nici nu e de mirare pt ca rolul lui JGS, acela de star rock in devenire, Kang Moo Kyul, ii ofera actorului mult mai multe prilejuri de a-si demonstra talentul (trebuie neaparat sa vad si You're Beautiful, in care a avut rolul principal, pt care a si primit premii anul trecut). KMG este cand indiferent, cand suparat, cand smecher, cand dragut, ce mai, are un rol complex, asa cum mi-ar fi placut sa fie rolul lui KJW. Iar cand zambeste iti vine sa-l iei acasa.










Fotografiile le-am preluat de pe Drama Beans, unde se comenteaza oarecum ironic dar f interesant tot ce s-a difuzat din acest serial. Ca sa-l vad am facut o adevarata vanatoare cu ajutorul lui Tata Google, care m-a condus la o pagina de pe Facebook care s-a dovedit f folositoare, mai ales ca la un moment dat MySoju ne-a anuntat ca posesorul videoclipurilor le-a retras. Sigur ca era bine sa fi stiut coreeana, bineinteles ca e mai usor de gasit fara subtitrare, dar eu cred ca si dialogurile au rolul lor intr-o productie cinematografica sau televizata. Pana in prezent cred ca situl care ofera cea mai buna prestatie este Kimchi Drama.

O sa copiez de pe Drama Wiki datele despre distributie, etc, nu inainte de a spune ca actrita care a jucat rolul gemenelor din QSD si al mamei lui JuMong apare si aici, intr-un rol secundar, acela al scenaristei serialului al carui regizor este Jung In.


  • Title: 매리는 외박중 / Maerineun Oebakjoong
  • Also known as: Marry Me, Mary!
  • Genre: Romance, comedy
  • Episodes: 16
  • Broadcast network: KBS2
  • Broadcast period: 2010-Nov-08 to 2010-Dec-28
  • Air time: Monday & Tuesday 21:55 
Cast



Production Credit




N-am sa inchei inainte de a spune ca din serialele vazute pana acum am ajuns la concluzia ca poporul coreean, cel putin din Sud, nu e un mancator de usturoi cum il caracteriza cam in batjocura James Clavel in Shogunul, ci mai degraba mare amator de bautura. In serialul asta cel putin patru personaje (daca nu punem la socoteala si membrii formatiei lui Moo Kyul sau pe mama lui) s-au imbatat crita de cateva ori. E drept ca se pune semn ca cei peste 15 ani nu au voie sa vada scenele respective, deci exista grija pt educatia tineretului, totusi...Si o sa mai spun ca am vazut cu incantare cateva grafittiuri artistice f frumoase, cele mai multe fie la intrarea in apartamentul inchiriat de KMK, fie chiar in interiorul apartamentului, o gaselnita pt a sublinia caracterul boem al personajului.

Niciun comentariu: