miercuri, 10 decembrie 2008

22 Decembrie 2008 consolidarea loviturii de stat

Hm, ar trebui sa-mi deschid firma "La mafalda politica"
Fac si eu haz de necaz.

Daca cineva mai avea indoieli cu privire la ce s-a intamplat acum 19 ani, azi avem confirmarea: a fost lovitura de stat.

Si, asa cum am invatat noi la materialismul dialectic, evenimentele s-au desfasurat in spirala (ascendenta, ziceau ei, mai degraba descendenta, as zice eu). Sau, ca in celebrul banc al lui Bula cu vacanta la bunici si aschia sarita cand taia lemne, democratia noastra originala a ocolit magazia odata, a ocolit-o de doua ori, a ocolit-o de trei ori (pt cine nu stie bancul o sa-l gaseasca la sfarsitul acestui articol) si tot la statul totalitar a ajuns.

Zicea iubitul nostru carmaci (carmaciul are functie pe vapor, presedintele a fost marinel, e mai indreptatit la acest titlu decat cel care era de profesie cizmar) ca Stolojan a fost ales pt autoritatea pe care o are. O are unde? O fi avand autoritate la el in baie pt ca in partid autoritatea o are carmaciul.

Cred mai degraba ca aceasta alegere are o conotatie istorica, Stolojan e cel care, prin autoritatea lui de economist care a trebuit sa gestioneze o criza interna tot atat de grava ca si cea mondiala de acum, dupa cele doua mineriade care au zguduit firava si aproape inexistenta democratie (zic aproape inexistenta pt ca, incepand cu 26 ianuarie 1990 fortele democratice au protestat, cu succesul stiut, impotriva participarii la alegeri a partidului stat care era FSNul), prin incapatanarea cu care a refuzat sa cedeze la presiunile sindicatelor ("negociez pana cad jos dar nu va dau nimic pt ca n-am de unde") si prin sprijinul acordat presedintelui in functie de atunci, a reusit sa asigure realegerea acestuia.

Daca si-a facut cumva asemenea socoteli (n-o sa recunoasca asta public in veci, ca nu e prost) carmaciul nostru uita cateva lucruri. In primul rand uita ca atunci liberalismul (vorbesc despre cel autentic, nu cel de fatada sau oportunist) era privit ca o ciudatenie pusa in slujba strainatatii (intre timp strainatatea, mai ales dupa intrarea in UE, a devenit simbolul sperantei, nu al dusmanului), in plus, datorita unei manipulari extrem de abile a opiniei publice, in special prin televiziunea "libera" (Doamne, ce ceata deasa se asternea cand era nevoie, pana si ceata, reala de data asta, de pe 1 Decembrie in Bucuresti, de care s-a facut atata caz, e o dovada a evolutiei in spirala, dar nu cea a integrarii in absolut, ca n-avem noi atatia bautori de urina, avem in schimb multi mancatori de caca-o) Iliescu dispunea inca de un mare capital politic (nu chiar 85%) si, zic unii, chiar de charisma.

Mai uita carmaciul nostru de cozile imense ale tinerilor, formate in special dupa ce exitpolurile aratau paritate intre candidati la alegerile din 2004, si de faptul ca prezenta slaba la vot de acum i se datoreaza in mare parte din cauza discrepantei dintre asteptarile create de sloganul "Sa traiti bine" si realitatea vesnicei ciondaneli intre cele doua palate, (sa fim bine intelesi: l-am votat atunci pe Basescu pt ca era "raul mai mic' si l-am votat si la referendum din acelasi motiv, desi dupa debarcarea lui Ciorbea stiam exact cate parale face si la ce sa ma astept, si asteptarile, cum am mai spus, mi-au fost inmplinite, dar as fi preferat sa ma insel).

Dar lucrul cel mai important pe care il uita marinelul nostru e disponibilitatea popoarelor de a se mobiliza la vot atunci cand e vorba de un vot negativ, si alegerile din USA au dovedit asta cu prisosinta. Daca se va manifesta criza in viitorul apropiat, asa cum se spune din ce in ce mai insistent poporul va considera ca "tatucul" e de vina pt ca nu a numit la conducerea guvernului un om mai capabil si se va mobiliza pt un vot negativ. Nu vor mai fi guru care sa recomande voturi albe (se mirau unii analisti de nr mare al lor, erau sceptici ca e real, ei bine, eu cred ca fost real), oricum voturile albe vor fi, garantez, voturi contra Basescu.

Si acum bancul:
In clasa lui Bula mare inspectie mare. Tema aleasa de invatatoare e "cum mi-am petrecut vacanta". Se scoala Gigel si povesteste cat de frumos a fost la mare, se scoala si Ionel si spune cum a fost la munte, Elena are numai amintiri minunate din vacanta in Grecia. In timpul asta Bula se agita cu mana sus, fara ca invataoarea sa-i dea vreo atentie. Inspectorul o roaga sa-i dea voie si elevului acela inalt din fundul clasei sa spuna si el ceva si biata femeie ii da voie.
-"In vacanta am fost la bunici" incepe Bula sa povestesca cu glasul lui gros, "si am spart lemne".
-"F frumos, a spus inspectorul, vedeti copii, iata un exemplu de elev care isi ajuta bunicii la treaba!"
-" Si a sarit o aschie care mi-a intrat drept in cur"
-"Vai, Bula draga, incearca invatatoarea sa salveze situatia, spune si tu mai pe ocolite".
-"A sarit o aschie care a ocolit magazia odata, a ocolit-o de doua ori, a ocolit-o de trei ori si pana la urma tot in cur a intrat"

Niciun comentariu: