marți, 7 august 2012

Tertipuri Capitaliste

UPDATE: intre timp mi s-a restabilit accesul complet la cont. Astept cu interes sa vad ce va urma.

Sunt f suparata pe echipa de la Facebook. Inca nu m-am lamurit daca e vorba de facebook.ro sau facebook.com, dar sentimentul e acelasi: am fost pedepsita pe nedrept.

Nici nu stiu cu ce sa incep. Cred ca cel mai bine ar fi sa va povestesc ce necazuri am avut cu ei cam cu o luna in urma. Deja atunci trecuse ceva timp de cand am observat ca se intampla ceva ciudat cu compul meu. Dar am tot amanat sa imi updatez Spybot Search & Destroy (program gratuit, o sa vedeti ca e important) si cand am facut-o si am scanat, nenorocire, a descoperit nu mai putin de 68 (sase zeci si opt) trojans, niste spioni care umbla prin computerele oamenilor si nu numai ca le culeg toate datele, dar le si schimba setarile. Asa m-am trezit ca Windows Explorerul meu arata altfel decat stiam, dar nu era ceva din cale afara de deranjant, dimpotriva. 

Partea mai neplacuta era ca toti trojenii astia aveau o singura proveninenta: Facebook Messenger. Bineinteles ca dragalasa echipa de la fb a tacut malc in privinta acestor malware, n-a reactionat deloc cand au fost pusi bine, la carantina. Eu mai am instalat in comp un antivirus care scaneaza online, la recomandarea celor de la NYT, de pe vremea cand citeam destul de multe articole din New York Times. Si pt ca SBS&D baga rautatile in carantina dar le pastreaza in comp, poate mai are cineva nevoie de ele, am scanat cu acest antivirus si el mi-a zis ca e de fapt vorba de un vierme (care poate si sa distruga hard-diskul, nu umbla doar la programe) si m-a anuntat ca l-a distrus acolo unde l-a gasit, in carantina. Fb tacea.

Ieri mi s-a blocat Firefoxul si nu mai voia sa se deschida. Pt ca nepotica avea mare nevoie de acces online nu am mai dat restart, cum era firesc, ci am deschis Google Chrome. Prima data cand m-am conectat cu el la fb reteaua mi-a trimis un cod de siguranta. De data asta mi-a cerut doar parola si a deschis fb. Ar fi trebuit, cand am inchis Chromul, sa ma deloghez, dar m-am temut ca daca o fac o sa-mi fie cam greu sa ma reloghez. Maaaareee greseala. 

Am inchis calculatorul si cand l-am redeschis am reusit sa deschid Ff, cu facebook cu  tot Am lucrat cat am lucrat cu el si la un moment dat a parut o ferestruica " nu esti logat". Trebuia sa-mi dau seama ca eram deja logata si sa ignor anuntaul dar am facut o greseala si mai mare, am apasat pe login si am dat parola. Am mai lucrat ce am mai lucrat si la un moment dat, bum, Fb m-a anuntat "Aveti un malware in computer". Cum eu scanasem de curand si ma stiam curata am apasat pe contiune si Fb m-a trimis la Microsoft, sa cumpar de acolo un antivirus. Eu am antivirus, livrat odata cu Windows 7 contracost, e inca valabil, e complet neindicat sa am doua antivirusuri care sa lucreze si sa protejeze in acelasi timp. 

Asa ca am inchis situl Microsoft si am primit anuntul "For security reasons, your account has limited access to the site for a few days. If you have any question, please contact our Help Center." Atunci am vazut ca exista o casuta "Am alt antivirus care a scanat si a vazut ca nu am nici un malware". Bineinteles ca am apasat pe el si mi s-a spus ca limitarea va dura numai 24 de ore.

Ca sa fiu sigura ca nu am nici o problema am scanat cu SBS&D, cu antivirusul din comp si cel online (pe rand) SBS&D a descoperit un cookie de la un site de reclame, si l-a indepartat. Celelalte nu au descoperit nimic. Am mari dubii ca Fb e in razboi cu Doubleclick. Si atunci unde e malware-ul cel ticalos din cauza caruia mi s-a limitat accesul? Si de ce viermele pus de ei e OK dar un nenorocit de cookie ii deranjeaza?

Dupa ce m-am convins ca sunt curata si ca totul e OK m-am dus la Help Center. Help my foot, n-am descoperit acolo nimic care sa ma poata ajuta. Si nu am habar ce sa fac ca sa scap de anuntul "For security reasons, your account has limited access to the site for a few days. If you have any question, please contact our Help Center.", n-am idee ce intelege echipa fb prin cateva zile, care pesemne zilele astea au toate sansele sa ajunga pana in ziua de apoi.

"Hotul cu un pacat, pabubasul cu o mie" zice zicala . Mi-as dori sa ma insel si toata istoria asta sa aiba alt substrat decat incercarea disperata a facebook.ro sau facebook.com sa bage pe gatul celor ce le folosesc reteaua de socializare antivirusul lor, contra cost. Sigur, exista si Google +, dar eu pe fb mi-am facut o mini-retea a mea de prieteni, si parca n-as vrea sa le recomand sa se mute cu arme si bagaje la concurenta, dar parca fb ar merita daca se poarta asa.

Si acum un sfat pentru prietenii mei: NICIODATA, dar NICIODATA, daca stiti ca sunteti logati pe un site, sa nu apasati pe butonul log-in si mai ales sa nu le dati parola daca v-o solicita. Eu am schimbat-o pe cea de la face-book, dar hackerii sunt teribil de ingeniosi.

Niciun comentariu: