vineri, 3 august 2012

Cui Prodest?

Sunt sigura ca pana la ora asta puzderia de analisti a analizat deja si a intors pe toate fetele si cusaturile decizia de ieri a Curtii Constitutionale. Dar uite ca simt nevoia sa-mi bag si eu in seama cei doi bani ai mei.

Pai la intrebarea "Cui Prodest?" adica "Cui foloseste?" (pt cei care au uitat si bruma de latina pe care mi-o amintesc eu) raspunsul, oricum as suci-o si as invarti-o, foloseste taman celui care de cativa ani isi tot satisface "pohta ce am pohtit". Daca va intrebati cum asa? raspunsul e simplu, dar o sa incerc eu sa il fac nitel mai complicat.

Pai hai sa racapitulam: Cu cine se lupta marinelul de cativa ani bunisori? Nu cumva cu Parlamentul care isi schimba culoarea majoritatii politice mai repede decat isi schimba mnealui culoarea tricourilor de mare firma? Si care e cea mai mare dorinta a mnealui? Nu cumva sa se reduca nr parlamentarilor in asa fel incat sa fie cat mai usor de controlat?

Ca dorinta asta, dar cu alta finalitate, mai democratica, o au si altii, chiar nici nu mai conteaza. Pt ei o simpla lege, ferma, a interzicerii traseismului politic (una dintre cele mai urate forme pe care a luat-o "democratia noatra originala") ar fi rezolvat cred, problema democratiei reale in mod definitiv, dar cine da din mana o gasca asa de grasa si usor de jumulit cum e parlamentarul care se invarte prin partide precum roza vanturilor prin punctele cardinale? Asta daca ne gandim iar la "Cui Prodest".

Ei bine, e clar ca la alegerile viitoare parlamentare va trebui musai, dar musai de tot, sa se tina cont de reducerea populatiei si sa se reduca, poate nu asa de drastic cum si-a dorit marinelul (si chiar si eu, deh, mai exista si dorinte comune, chiar daca cu alt substrat si alte interese) dar orishcat. Si in plus sa se recroiasca colegiile si cine stie, asa mai apuca si alte Udrea, Videanu, Berceanu, etc vreun os bun de ros, nu de alta, dar e nevoie de opzitie in Parlament, sa latre "cainii de paza" la hotii de la putere.

Ca de intors roata USL-ului din drum deocamdata prin hotarari CCR sau mish-masuri PDL-iste este out of question, sau nici prin gand sa nu ii treaca cuiva, pt necunoscatorii de engleza. USL-ul o sa-si dea singur cu stanga in dreapta, ca prea e impotriva firii, de aceea ingrijorarea mea de dupa alegerile locale ca va capata prea multa putere cred ca nu are o baza prea solida, cata vreme alianta se mentine prin charisma (atat de invidiata de unii "buldogi") celor trei lideri.

In ce priveste alegerile locale o sa-i raspund public prietenei mele Suzeta care se intreba retoric intr-un email: "In baza acestor liste au fost alesi consilierii locali,asa ca ar trebui anulate si alegerile locale?" O sa ramana asa cum a cazut.

2 comentarii:

disa spunea...

"USL-ul o sa-si dea singur cu stanga in dreapta".
De acord, dar cine suporta consecintele?
O intrebare retorica doar...

Viorica spunea...

Chiar retorica, Disa...:(