miercuri, 13 octombrie 2010

Jurnal de Calatorie Irlanda 2010-Cork 8 Octombrie 2010

As fi vrut sa intitulez acest articol simplu "Compatibilitati", dar m-am razgandit. Data trecuta cand am fost invitata in Cork mi s-a pus la dispozitie un calculator aflat intr-o stare inca mai proasta decat cel pe care il folosesc acum. Avea instalat Win Me si necesita adaptor USA/Irlanda. Desi cumparasem atunci adaptorul fara de care nu putea fi introdus in priza ai mei n-au mai reusit sa-l gaseasca dupa ce au schimbat inca doua case (proprietarii de case inchiriate doresc sa scape de investitia care nu mai e profitabila si atunci  alunga chiriasii, renoveaza cat de cat casa--din cauza asta am regasit si in Cork sunetele atat de familiare de bormasina, si ce alte instrumente si masini or mai fi necesare pt renovari--si o pun in vanzare, unii chiar o si vand) si mi-au pus la dispozitie un calculator mai nou, cu alt sistem si alte programe in Office.

Toate bune si frumoase, mi-am scris frumos "Jurnalul de calatorie" pe Microsoft Work cu extensia wps, am publicat apoi cele scrise cu ajutorul lui Google Chrome, care merge f bine in comparatie cu Firefoxul meu, dar nu are tool bar de editare, a trebuit sa lucrez din greu cu mausul din dreapta, dar odata ajunsa acasa am avut senzatia ca am trecut de la lumina orbitoare a unui bec de 200W la lumina extrem de chioara a unui opait din epoca de piatra (dar nu cea animata de Hanna si Barbera, cu Fred si Barney ca eroi principali). Prima surpriza: Jurnalul refuza sa se deschida. Am ametit umbland pe forumuri si cautand, la sugestia sotului meu care lucreaza cu WinXP, un convertor, rezultatul a constat dintr-o serie de semne neinteligibile. Noroc ca atunci cand mi-am copiat articolele pe Doc-ul adus de acasa am refuzat sa-l convertesc, altfel il pierdeam si pe el si sigur ar fi fost munca in zadar.

Bun, dupa ce v-am facut parul cret cu problemele mele de IT sa va povestesc cum a fost penultima mea zi in Irlanda. Incepusem sa-mi fac bagajele inca din zilele precedente, incat nu mai aveam mare lucru de aranjat in valize. Asa ca m-am gandit sa dau o fuga pana la Finbarr Cemetery sa ma lamuresc la fata locului cum e cu "Republican Plot". V-am spus deja ca avea o cruce f inalta ca punct de reper. E un fel de rond situat chiar la intrarea in cimitir, la unele placi comemorative erau depuse flori proaspete, pe placi scria gradul avut de decedat in IRA. Cei mai multi erau decedati in anii 20, unul fiind impuscat de Free State Police in august 1940.


Aaaah, merge Firefoxul asta ca ochii mortului :(,  refuza sa incarce mai multe poze deodata. In fine, sa lasam... Apoi am mers la Bishoptown Library sa vad ce expozitie s-a deschis in locul celei de quilturi. Vernisajul noii expozitii, "Seeing Red", avusese loc cu o zi inainte si participantii erau rugati sa imbrace ceva rosu. Exponatele reprezentau arta textila fiind prezentate de Cork Textiles Network si constau din patratele de material cam de 15/15 cm, prelucrate ca sa arate a obiecte de arta. Am luat catalogul de preturi ca sa vad cam cat costa arta asta textila. Cea mai ieftina costa 35E (un singur exemplar), cea mai scumpa 250E, cea care poarta nr 5 si se intituleaza "Revolution". Am sa pun cateva fotografii ale obiectelor care mi-au placut cel mai mult + cel mai scump, deasemenea mi-a placut buchetul de flori naturale, din tradafiri rosii, of course.








In Wilton Mall apropierea Halloweenului se facea simtita din plin, dar nu lipseau nici ornamentele de Craciun. Langa o pravalioara era expusa o vrajitoare inaltuta, cu o bagheta in mana, papusa cea uracioasa isi aprindea ochii, misca bagheta si chiar pasea catre privitor, spre spaima micutului care se uita la ea. Era bineinteles de vanzare.



De pe un panou de afisaj de pe o strada am aflat despre un alt festival pe care il voi rata, si anume October Beer Festival. Din multele poze despre toamna in Cork, poze pe care voi incepe sa le public treptat si va voi anunta unde si cand le puteti admira am ales doua, precum si una rara, cu nori Ciro-Stratus, nori de inaltime, care nu aduc ploaia dar arata spectacular cu aspectul lor penat. De obicei norii care acopera cerul Corkului sunt de tip Cumulo-Nimbus, nori mai rotunjiti si care adesea se innegresc din cauza picaturilor de ploaie pe care le poarta in pantece.



Despre calatoria de intoarcere si impresiile despre Hur Jun altadata, acum ma intorc sa zac pt ca nu stiu cine a fost asa de darnic incat mi-a facut cadou o multime de virusi de raceala, de asa cadou m-as fi lipsit bucuroasa. Stiti cum e cu racelile astea: daca te tratezi (si eu o fac, mai ales cu ceaiuri) te tin sapte zile, daca nu, te tin o saptamana. Ma bucur ca nu am febra si deocamdata nu tusesc, dar imi curge nasul, m-a durut rau in gat si am o stare generala proasta. Mi-o fi transmis Dani raceala alor ei prin email? Ar trebui sa-i raspund la mesaj, dar nu mai pot....

2 comentarii:

sara spunea...

drum bun la inapoiere si a fie cat mai linistit,si poate mai faceti cateva poze sa vedem si noi,restul lumii bugetare ca si mine minunile societatii de azi.

Pe langa toate horoscoapele pe care le pui si pe care imi place la nebunie sa le citesc,te-as ruga sa mai cauti si ceva despre vise...daca vrei.Unul din cele mai frecvente simboluri onirice este apa, ca reprezentanta a laturii noastre emotionale. Pentru ca lumea interioara este atât de complexa si variata, este normal ca apa din vis sa ia si ea cele mai diverse forme. Apa descrie starea noastra emotionala din momentul visului: într-o perioada stresanta, cu emotii intense, este normal ca apa din vis sa se prezinte în formele sale cele mai agitate: furtuni, valuri mari, ploi torentiale sau ape tulburi. Daca totusi apa din vis da senzatia de liniste si fericire - desi esti într-o perioada de tumult interior – ea îti ofera ceea ce lipseste în realitate: calmul, odihna, limpezimea. Iata câteva simboluri ce pot aparea în visele tale.

Viorica spunea...

Draga Sara
Intai imi cer scuze pt intarzirea raspunsului. Am circumstante atenuante dar nu le detaliez aici.
Iti multumesc pt idee, e f buna si interesanta si am multe de scris, dar trebuie sa-mi ordonez materialele si sa termin jurnalul de calatorie publicand pe Picasa multele albume de poze facute si sa pun si linkurile aferente.
As vrea sa cumpar un computer cu spatiu mai mare pe disc si un program (sistem) mai nou dar ezit pt ca nu prea am destui bani si nici cunostinte necesare.