miercuri, 25 august 2010

Mesaje in lant

Am scris deja despre prietenii care-mi trimit mesaje in lant. Mai multe surse ne sfatuiesc sa fim f atenti la asemenea mesaje pt ca mai mult ca sigur contin programe rauvoitoare, de spionaj, spyware sau trojans. Am primit de la Dana un mesaj pe acesta tema care contine niste pretinse sfaturi de la Snopes.com

Eu am iesit nu odata pe Snopes.com  atunci cand nu eram sigura daca o anumita informatie e reala sau doar o legenda urbana. Ba chiar am un link de pe pagina mea de iGoogle, atata doar ca de mult nu am mai iesit pe acesta pagina, pt ca am pus prea multe gadgeturi pe ea si se incarca destul de greu. Ciudat e ca informatia despre fiction.com nu are nici o legatura cu spamul sau legendele urbane, parand a fi ea insasi un scam (o pacaleala). Iar cuvantul ortruthor apare numai in emailul mai sus amintit. Aceste doua lucruri, fiction.com care nu are nici o legatura cu Snopes si cuvantul cel ciudat m-au determinat sa caut originea avertismentului chiar pe Snopes.com. 

Ce am gasit am incercat sa copiez aici, dar nu se poate. Va sfsatuiesc insa insistent sa-l vedeti si sa incercati sa-l cititi cu ajutorul lui Google Translate, daca nu stiti engleza.  Veti remarca cat de bine  seamana in unele privinte cu textul in romana (care e insa adaptat la "marea informatica" de limba romana) si ca spune ca ei nu au dat niciodata asemenea sfaturi. E insa uimitor cum se inghit pe nemestecate si neverificate asemenea alerte (am o vaga banuiala ca daca as fi cautat as fi aflat si ca mesajul despre puii din China e tot un scam) Articolul care a generat falsele sfaturi de la Snopes se poate citi aici.

Eu insa raman la parerea ca mesajele in lant sunt o sursa de spam, chiar daca nu de spyware, si voi continua sa intrerup lantul de cate ori o sa mi se para ca el depaseste limitele bunului simt.  Si acum iata cum arata emailul primit de la Dana:

Nu stiu daca sunteti familiarizati cu snopes.com si/sau ortruthor fiction.com care analizeaza care din informatiile primite via email sunt adevarate/false, sau reale/fictiune.
Ambele sunt site-uri excelente care va feresc de mesajele nedorite si popularizarea adresei d-voastra pe internet.
Sfaturi de la snopes.com
IMPORTANT !!!
1) De cate ori primiti un email care spune: "trimite acesta la 10 (sau mai multe) persoane", sau "semnati petitia urmatoare", sau "vei avea ... ani de noroc/nu vei avea ... ani de noroc in viitor", sau "va aparea ceva deosebit pe monitorul tau daca trimiti la ...persoane"
toate aceste mesaje au in general atasat un program de spam, care noteaza lista de nume.
Chiar daca primiti o rugaciune, care trebuie trimisa mai departe, nu o faceti! Are, de asemenea, un atasament nefast.
Chiar si mesajele de caritate, care apeleaza la mila d-voastra pentru un copil bolnav, de exemplu, sunt tot periculoase.
Cel mai bine ignorati-le si nu le trimiteti mai departe!!!
2) Majoritatea mailurilor care va cer sa va atasati numele la o lista (vezi exercitii de perspicacitate, etc) sunt tor o sursa de spam, care furnizeaza numele d-voastra si lista corespondentilor d-voastra pentru tot soiul de oferte si anunturi.
Veti face un serviciu prietenilor d-voastra, daca in viitor va veti feri sa transmiteti mai departe astfel de mesaje.





Niciun comentariu: