sâmbătă, 26 octombrie 2013

Tortilla cu legume.

Cand intru in cate un supermarket gasesc mereu cel putin un pachet cu tortilla. Indiferent care e firma producatoare toate au cate 8 bucati, si toate tortilla arata la fel. Acum catava vreme am "inventat" tortilla cu ciuperci...De fapt ar fi un fel de tacos, cu deosebirea ca tacos e deschis, se face adesea cu carne si arata asa:
Primul tacos e facut cu carne tocata, al doilea cu pui si al treilea e vegetarian..Pozele sunt luate de pe net si nu am cautat retetele, m-am uitat doar la imagini, pentru ca eu vreau sa ma laud cu ce am facut eu , nu cu ce au facut altii.

Ei, dar uite ca am incurcat borcanele si am pierdut o groaza de timp cautand acea tortilla cu ciuperci care arata ca un fel de tacos...Numai ca degeaba am cautat-o eu pe blog, pentru ca de fapt pozele le-am pus pe face book, si acolo cica am, bob numarat, vreo 9370 de poze, unele puse de mine, altele preluate de pe unde le-am gasit (sharuite, cum imi vine mai la indemana sa zic) si destul de multe daruite de prietenii/ ele mei/ ele. No, cauta Viorico acul in carul cu fan...

 M-am dus deci la un car mai mic, la albumele cu poze facute de mine, stocate in calculator, si acolo am gasit intr-un final pozele mult dorite. Prima poza  a fost facuta iniante de a baga produsul la cuptor, a doua e produsul final.


Reteta este in articolul numit Tortilla cu ciuperci, aspectul produsului de acolo e altul

Mai stiti bancul cu Bula si povestea lui din vacanta? Deci la scoala vine inspectia si  invatatoarea le cere copiilor sa povesteasca ce li s-a intamplat in vacanta. Gigel a povestit cum a fost la munte, Ileana cum a fost la mare, etc...(in Grecia, Turcia, s.a.m.d, dupa posibilitati). Bula se tot agita "Spun si eu Doamna" Doamna il cunostea bine si nu prea voia sa il lase sa deschida gura, dar inspectorul a observat cum se agita bietul baiat (era si greu sa nu il observe, doar ramasese de atatea ori repetent incat deja ii mijea mustata) s ii-a cerut invatatoarei sa il lase si pe el sa povesteasca.

"Asta vara, a inceput Bula grav, am fost in vacanta la tara, la bunici...Bunicul s-a apucat sa taie lemne..O aschie a sarit si i-a intrat drept in cur"

"Vai, Bula, a intervenit invatatoarea, spune si tu mai pe ocolite."

"Asta vara am fost in vacanta la tara, la bunici...Bunicul s-a apucat sa taie lemne..O aschie a sarit si a ocolit magazia odata, a ocolit-o de doua ori , a ocolit-o de trei ori si pana la urma tot in cur i-a intrat."

In familia noastra cand cineva nu intra imediat in subiect altcineva incepe "si a ocolit magazia odataaaa..."


Cam asta am facut si eu acum, am ocolit magazia de mai multe ori si pana la urma tot la reteta de tortilla cu legume am ajuns. Pentrru ca atunci cand am cumparat pachetul de tortilla am uitat sa cumpar si ciuperci proaspete, m-am gandit sa inventez o reteta noua. As fi vrut sa folosesc dovlecei, dar in imprejurimi nu se zareau dovlecei nici macar de leac. Deh, se apropie Halloweenul si se gasesc numai dovleci, pentru ca e sezonul lor.

In schimb la magazinul Doi Pasi se gaseau ardei la un pret destul de convenmabil pentru acest final de octombrie. Am cumparat si o cutie mai maricica (cam de 600g) de ciuperci taiate, zeama am folosit-o la supa. De la Stela am cumparat doua rondele micute de cascaval, 350g amandoua. Mai aveam niste masline dietetice, cam 200 de grame, o vanata coapta si tocata (in congelator) si sosul de rosii cu verdeturi uscate (busuioc, oregano, maghiran, salvie sau menta) si chili despre care v-am vorbit in articolul la care v-am dat link.
Am copt ardeii, am folosit vreo 4 mai verzi, dupa ce i-am curatat de coji si seminte i-am trecut prin masina de tocat impreuna cu maslinele, ciupercile bine scurse de zeama si cascavalul taiat bucati mici. O parte din cascaval l-am tocat separat pentru ornat, cred ca erau cam 75-100g. Am amestecat si vinetele in compozitie, am uns tortilla cu sos , am pus umplutura pe o jumatate de foaie si am rabatat cealalta jumatate incat s-a format un soi de semiluna. Am presarat cascavalul oprit pentru ornat si am bagatt la cuptor potrivit (gradatia 5 la noi) cam vreo 15 minute, pana s-a topit cascavalul. Mamita a servit si cu niste Sana alaturi, eu am mancat cu un pic de ardei iute.






2 comentarii:

Ochiul babei spunea...

Arata bine si cred ca a fost si buna. M-am uitat si pe cealalta reteta si imi face si ea cu ochiul, asa ca le voi incerca. Multumesc, Viorica!

Viorica spunea...

Sper sa iti placa