marți, 1 octombrie 2013

Arta si Trandafiri.

De cand s-a raspandit departe de locurile natale, trandafirul a devenit una dintre cele mai adorate flori. Cine nu a auzit de Micul Print al lui Exupery si de floarea lui cea mult iubita si rasfatata?



Si cine nu stie ca pentru el faptul ca exista pe pamant atatia trandafiri nu inseamna nimic, pentru ca acolo, pe micuta lui planeta, floarea lui e unica, e singurul trandafir?


Dar nu despre asta voiam eu sa va povestesc azi, ci despre faptul ca am vazut pe o pagina de fb, intitulata Gold Art, o pictura care mi-a placut foarte mult, pictat de Christiane Vleugels
Si mi-am amintit imediat ca un alt pictor drag inimii mele pentru fantezia lui si caldura sufleteasca pe care o pune in operele sale, Vladimir Kush, a pictat un tablou in care protagonista poarta o fusta asemanatoare:

Parca nici lui Salvador Dali nu ii erau straini trandafirii...Si am gasit un model care parca iese dintr-un tandafir, precum si "Meditative Rose", "Roza Meditativa"
Salvador Dali Portrait of Mrs. Mary Sigall, 1948
Tablouri cu trandafiri, fie buchete, fie in gradini in care se plimba doamne sau domnisoare gratioase sunt ele multe, eu am ales ca incheire unul care contine un indemn "Gather ye rosebuds while ye may," Aduna boboci de trandafiri cat mai poti", de John William Waterhouse. Tabloul a fost inspirat de un poem care incepe asa:

Gather ye rosebuds while ye may,
Old Time is still a-flying;
And this same flower that smiles today,
Tomorrow will be dying

Aduna boboci de trandafiri cat mai poti
Pentru ca timpul zboara
Si floarea care azi zambeste 
Maine o sa moara"


2 comentarii:

Traveling Hawk spunea...

Splendid articol, Viorica! De la tine de pe blog aflu mereu despre noi aristi, despre care nu auzisem inainte. Multumesc!

impricinatul spunea...

floarea sufitilor...