joi, 10 octombrie 2013

Gheorghe Zamfir - Doina de jale

O prietena din Suedia ne-a facut noua, prietenele ei romance, o surpriza extraordinara punandu-ne tag la o postare (etichetandu-ne, in romaneste, deh, pe fb se utilizeaza mai frecvent rom-gleza) "Doina de jale" cantata la nai de Gheorghe Zamfir. Imediat am creat o postare combinata, cum am invatat de la prietenul meu coreean care m-a incantat luni de zile cu postarile sale. Acum si alta prietena buna, Simona, a adoptat acel stil, si iata, si eu. Deci am cautat intai Cantecul Sfant al lui St. O. Iosif. Si acum stiu poezia pe de rost:, dar mi-a fost mai comod sa aplic copy/paste.

Cântec sfânt
de Ştefan Octavian Iosif

Corinei
Cântecul ce-ades ţi-l cânt
Când te-adorm în fapt de seară,
Puiule, e-un cântec sfânt,
Vechi şi simplu de la ţară.

Mama mi-l cânta şi ea,
Şi, la versul lui cel dulce,
Puiul ei se potolea
Şi-o lăsa frumos să-l culce.

Azi te-adorm cu dânsul eu,
Ieri - el m-adormea pe mine,
Şi-adormi pe tatăl meu
Când era copil ca tine...

Mâine, când voi fi pământ,
Nu-l uita nici tu - şi zi-le,
Zi-le doina, cântec sfânt,
La copiii tăi, copile! 



Apoi am pus un tablou de Nicolaie Grigorescu. Nu uitati ca am multi prieteni romani, dar si mai multi internationali.























Am sa pun mai multe picturi cu tarancute aici:



























Si ca sa nu se creada ca Nicolaie Grigorescu a pictat numai taracute, o sa pun si o icoana pictata de el la Manstirea Agapia, precum si un tablou pictat pe tema Razboiului de Independenta din 1877 (de fapt razboiul ruso-turc in care noi am fost parte cobeligeranta si ne-am dobandit independenta pentru ca Imperiul Otoman a fost invins) in timpul caruia NG a fost reporter de razboi.














Atacul de la Smardan

Niciun comentariu: