vineri, 11 octombrie 2013

Gather ye Rosebuds as ye can== Aduna Boboci de Trandafir Cat Mai Poti

Indemnul "Gather ye Rosebuds as ye can" "Aduna bobocii de trandafir cat mai poti" nu imi este adresat. Acum si sa vreau sa culeg bobocii vietii e foarte tarziu. De fapt poetul englez care a scris poemul {To the Virgins, to Make Much of Time (Gather ye rosebuds),, Robert Herrick,}care incepe cu acest indemn se adreseaza fecioarelor. Am eu o banuiala ca s-ar fi ales cu un refuz la o anume propunere mai indrazneata si atunci s-a gadit sa le faca educatie tinerelor mai rusinoase. Ceea ce mi se pare mie interesant e faptul ca poemul a fost sursa de inspiratie pentru mai multi artisti, cum veti vedea mai jos. Intai am sa public niste poze cu textul poemului, o sa il traduc cum ma taie pe mine capul si abia apoi am sa pun si pozele cu operele de arta.

To the Virgins, to Make Much of Time (Gather ye rosebuds)





































Catre Fecioare, sa-si foloseasca bine timpul

Aduna boboci de trandafiri cat mai poti
Pentru ca timpul zboara
Si floarea care azi zambeste
Maine o sa moara.

Gloriosul felinar din cer, Soarele
Cu cat mai sus se suie
Mai iute drumul si-l sfarseste
S-apusul si-l apropie

Etatea cea mai buna-i prima
Cand sangele e tanar si fierbinte
De-l treci in van, el timpul
Din rau mai rau se simte.

Deci nu fii modesta, ci foloseste-ti timpul
Si cat mai poti, marita-te.
Fin'ca daca ai pierdut momentul
Degeaba il mai astepti...

Prima strofa a poemului am citit-o atunci cand am adunat de pe net fotografii cu operele lui John William Waterhouse..























Am gasit o parodie draguta a acestei picturi
























Cand am cautat pe Google imagini pentru aceasta tema a fost propusa si Ophelia lui Waterhouse.























Un tablou asemanator a pictat Bryce Cameron Liston (1965)























Tom Mostyn a pictat doua tablouri cu acest nume:
















Urmatoarul tablou a fost pictat de Robyn Teske.


















Pamela Silin Palmer a facut o felicitare:
























O abordare oarecum sinistra e cea lui Eleanor Fortescue Brickdale























S-a facut si un grup statuar, opera lui Frank Lynn Jenkins si Gerald Moira

















Arta moderna e reprezentata de imaginea urmatoare, n-as putea sa spun a cui e opera pentru ca Google nu spune iar antivirusul m-a avertizat ca situl e riscant.
























Am gasit si alte creatii, din cele care circula peste tot ca anonime


















In final am ales un tablou al Olgai Suvorova, care nu se cheama asa dar se potriveste de minune temei.

























Toata lumea stie ca biata julieta ar fi cules cu toata inima atat bobocii, cat si trandafirii infloriti, dar din cauza dusmaniei intre familii nu a avut noroc. In schimb Nino Rotta a scris niste cantece minunate pentru filmul lui Zeffirelli si unul din ele este "What is a Youth" Ce e un tanar". I-am promis prietenei mele Simona, care a postat intr-un comentariu versurile si link catre videocilp, ca voi folosi postarea ei in acest articol.


Romeo and Juliet (1968) - What Is A Youth 

What is a youth?
Impetuous fire.
What is a maid?
Ice and desire.
The world wags on

A rose will bloom,
It then will fade
So does a youth.
So does the fairest maid.

Comes a time when one sweet smile
Has it's season for awhile
Then Love's in love with me

Some may think only to marry.
Others will tease and tarry.
Mine is the very best parry,
Cupid he rules us all.

Caper the caper; sing me the song
Death will come soon to hush us along
Sweeter than honey and bitter as gall,
Love is a pass-time that never will pall.
Sweeter than honey and bitter as gall,
Cupid he rules us all.

A rose will bloom, it then will fade.
So does a youth.
So does the fairest maid.




Vocal: Glen Weston
Lyrics: Eugene Walter
Music: Nino Rota

Ce e un tanar?
Foc impetuos.

Ce e o fecioara?
Gheata si dorinta

Lumea penduleaza.

Un trandafir va inflori

Si se va ofili
Ca si un tanar
Ca si cea mai frumoasa fecioara.


Vine un timp cand un zambet dulce 
Are vremea lui
Apoi Dragostea e în dragoste cu mine.

Unii s-ar putea gandi doar la casatorie
Altii doar vor tachina si amana.

Eu parez cel mai bine
Cupidon e stapanul a toate.

Fa o tumba, canta-mi un cantec
Moartea ne va amuti curand
Mai dulce ca nierea si mai amara ca fierea
Timpul Iubirii nu va pali niciodata.
Mai dulce ca nierea si mai amar ca fierea
Cupidon e stapanul a toate.

Un trandafir va inflori
Si se va ofili
Ca si un tanar
Ca si cea mai frumoasa fecioara.


Pour la bonne bouche, doua tablouri de Leonid Afremiv intitulate Romeo and Juliet


Niciun comentariu: