duminică, 13 octombrie 2013

Protectie Divina

Ati simtit vreodata protectia divina? Eu am simtit-o, si inca de mai multe ori. Cam de cate ori simteam ca sunt intr-o situatie limita venea de undeva ajutorul, in forme uneori atat de neasteptate incat si acum ma intreb cum se face ca am capatat atata iubire nemeritata...

De exemplu, de cate ori trec strada pe trecerea "mea" de pietoni care traverseaza Bulevardul Uverturii unde se intersecteaza cu strada mea imi amintesc cum s-a 'sacrificat" bietul meu carucior de piata ca sa ma salveze pe mine atunci cand am fost lovita de masina si cat de amabil a fost politistul care nu numai ca m-a ajutat sa trec strada oprind circulatia (i s-a facut mila de mine vazand cu cata resemnare ma indreptam spre trecerea de pietoni cea mai apropiata, aflata mult prea departe pentru starea in care ma gaseam) dar m-a si intrebat daca vreau sa se faca si acolo, pe unde voiam eu sa traversez, trecere de pietoni.

Ca ilustratie la acest foarte scurt articol m-am gandit sa-l lungesc punand tablouri cu Sfanta Treime, culese de pe net.

Albrecht Dürer Adoration of th HolyTrinity 
Alessandro Botticelli Trinity with Mary Magdalene, St. John the Baptist and Tobia
Andrea Del Castagno God The Father
Andrea del Castagno, The Holy Trinity
Andrey Rublev--Russian icon of the Old Testament Trinity
Charles Fred Holy Trinity
Domenico Beccafumi  Ttrinity
El GrecoTtrinity.
El Greco-- Coronation of the Virgin
Esteban Murillo Trinity
Francesco Albani  God the Father (top), and the Holy Spirit (represented by a dove) depicted above Jesus,  
Franz Anton Maulbertsch
Fridolin Leiber - Holy Trinity
Fridolin Leiber--Holy Trinity-- Detail
Gianbattista Tiepolo.--Pope Clement I prays to the Trinity, in a typical post-Renaissance painting
Hendrick Van Balen-- Holy Trinity
 Jacob Jordaens
Johann Heinrich Schönfeld - Adoration of the Holy Trinity  
Jose de Ribera--The HolyTtrinity
Luca Emilia Isabela--Sf Ttreime (Hmmm, parca seamana cam prea mult cu icoana lui Rubliov...am mai vazut-o pe undeva, nu stiu daca avea aceeasi atribuire...)
Luca Rossetti da Orta,  Holy Trinity, 1738–9 (St. Gaudenzio Church at Ivrea)
Lucas  Cranach The Elder Leipzig, Museum der Bildenden Kunste
Lucas Cranach the elder-- Trinity
 Masaccio-- The Holy Trinity With The Virgin
Nicoletto Semitecolo  The HolyTrinity
Peter Paul Rubens  Holy Trinity
Peter Paul Rubens--The Gonzaga Family Worshipping The HolyTrinity
Piero de la Francesca --Battesimo Di Cristo (Artistul nu a putut reda si vocea din cer care vestea lumii adevarata natura a lui Iisus)
Pieter Coecke van Aelst 1799 Holy Trinity
Sante Creara (1570-1630)  The Holy Trinity


Sfanta Treime--Cozia
Trei sunt cei care marturisesc in cer Tatal, Fiul si Duhul Sfant si acestia trei una suntpe o stapanire in trei sori a iintei cele Dumnezeesti de o fiinta o slavim.

Icoana bizantina.
Tiziano Vecelio--Adoration of the Holy Trinity









Pierre Mignard-Detail of the painting of the interior of the dome depicting the Holy Trinity 1663-65 



Murillo, Bartolomé Esteban--The Two Trinity



Zirl Parrish Church, Austria--Holy Trinity and Church

Un comentariu:

Anonim spunea...

In legatura cu icoana "Sfanta Treime" de Luca Emilia Isabela (sunt eu) este o reproducere dupa Rubliov, am gasit imaginea pe un calendar fiind editata mi-a placut si am reprodus-o.Multumesc!