duminică, 4 martie 2012

Scent of a Woman= Parfum de Femeie

Au coreenii astia un talent sa dea serialelor lor numele (in engleza, dar si in coreeana) unor productii internationale extrem de cunoscute, ceva de speriat. Cred ca sunt destui de putini cei care nu stiu ca pt rolul jucat in filmul numit Scent of a Woman Al Pacino (unul dintre actorii pe care ii admir in indiferent ce film a jucat, rolul preferat de mine nu e, cum s-ar putea crede, cel din "Nashul" ci rolul din "Dupa Amiaza unui Caine") a primit Oscarul in 1992. Imi amintesc si acum cu cat talent a interpretat AP scena tangoului, scena care se pare ca i-a inspirat si pe coreeni, pt ca tangoul joaca un rol destul de important in desfasurarea serialului si chiar in evolutia personajelor.

N-am vazut chiar toate episoadele si la inceput chiar am ezitat sa ma hotarasc sa il urmaresc pe Euforia TV. Dealungul anilor am vazut destul de multe filme avand ca tema pe cineva bolnav de cancer, imi amintesc ca de la unul din ele, "Pomul de Craciun" am iesit din sala de cinema cu ochii umflati de plans. Eroul era un baietel de 10 ani bolnav de leucemie caruia ii placeau f mult lupii. Tatal sau, stiind ca baiatul mai are f putin de trait ii ofera acestuia tot ce isi doreste pt a fi fericit, intre altele un tractoras si o pereche de lupi. Cum se intampla in filme, baiatul moare chiar in Ajunul Nasterii Domnului, sub pomul de Craciun. Uitasem cum se cheama filmul, noroc cu Google si Wikipedia care mi-au reamintit ca in film a jucat si Bourvil.

Un alt film care e posibil sa-i fi inspirat pe coreeni si care a avut un succes urias la vremea lui este Love Story, filmul facut de americani in 1970 (film care a socat insa pe puritanii spectatori americani prin limbajul destul de vulgar folosit de cei doi studenti). Cine oare n-a lacrimat vazand tragica poveste de dragoste dintre Oliver Barett IV, fiul unui bogat om de afaceri, si Jennifer Cavalleri, care provenea dintr-o familie de muncitori? Ca si in serialele sud-coreene, tatal lui Oliver se opune casatoriei fiului sau, dar acesta prefera sa rupa legatura cu tatal sau decat sa renunte la iubirea lui. Una din replicile lui Ryan Mc Neil a devenit un fel de definitie arhicunoscuta a dragostei "Love means never having to say you're sorry" "Dragostea inseamna sa nu fie nevoie vreodata sa spui iarta-ma, imi pare rau" (meritul ii revine insa lui Eric Segal, autorul romanului dupa care s-a facut ecranizarea), iar melodia scrisa de Francis Lai pt acest film este deasemenea extrem de cunoscuta, ea a si fost folosita nu odata ca ilustratie pt evolutiile pe gheata ale patinatorilor artistici.

Nu vreau sa sa mai readuc in atentie propria mea poveste, nu de dragoste, ci de batalie cu acesta cumplita boala, pt ca o puteti citi in "Pacient in Romania" incepand cu episodul VII. M-a costat o noapte de nesomn recapitularea in minte a ei. Tot ce am sa spun este ca atunci nu mi-am facut nici o lista, am avut o singura dorinta inainte de a primi rezultatul punctiei, sa primesc un carton de prajituri cu frisca si sotul meu mi-a indeplinit acesta dorinta. Insa el a neglijat sa le ofere si copiilor macar cate o prajitura, separat de cele ale mele, si atata spirit practic (stia ca eu am sa le ofer si lor din acel carton de prajituri) a ramas de neinteles pt fiica mea mai mare pana in ziua de azi. Din fericire pt familia mea am supravietuit pana acum, dupa cum se vede, dar din nefericire pt mine daca cumva, Doamne fereste, se intoarce candva boala (s-au vazut cazuri si dupa 24 de ani) nu mai pot dori prajituri pt ca intre timp la lunga lista de boli cronice pe care le posed s-a adaugat si diabetul.

Ca sa ma intorc la serial am sa spun ca nu am de comentat prea multe despre acesta noua versiune a Cenusaresei, sa-r putea sa fie a suta mia ca numar, ci am sa spun numai ca mi-a placut f mult cat de bine joaca Kim Sun Ah rolul lui Lee Yeon Jae. Mie nu mi se pare frumoasa, dar e extrem de talentata, si imi bazez afirmatia pe faptul ca am vazut-o si in "The Lovely Kim Sam Soon", pt rolul acela s-a ingrasat vreo 3,5 kg, am citit undeva, in cazul acesta inseamna ca pt SOW a slabit destul de mult ca sa para ca e gata sa o ia vantul daca sufla un pic mai tare. In KSS pare cu totul alta persoana, asta inseamna talent adevarat. Am o recomandare f insistenta sa vad un alt serial in care a jucat ea, City Hall, dar am decis sa il aman pe acela pana cand se vor apropia alegerile locale la noi, ma astept sa fie destule subiecte de comparatie intre ce se intampla in primaria lor si ale noastre.

Pe Lee Dong Wook nu l-am mai vazut pana acum, o fi talentat, nu zic ba, pe mine m-a iritat f tare ca i s-au rujat buzele cam strident in primele episoade. N-a jucat nici mai bine nici mai rau decat alti actori care au interpretat rol de fiu de mare bogatas atat de indragostit de o sarantoaca incat e gata sa sacrifice (dar numai pana la un punct) viitorul afacerii pt a fi impreuna cu aleasa inimii. Nu mi s-a parut sa fi iesit cumva in evidenta cu vreo interpretare complexa a rolului, cum a fost cazul lui Jo Sang Wook in Giant.

Mult mai mult mi-a placut cum si-a interpretat rolul Eom Ki Joon, doctorul care la un moment dat isi pune problema, dupa ce isi schimba perspectiva din care privea relatiile sale cu pacientii, daca a facut bine ca si-a ales ca specializare oncologia. Marturisesc ca si eu mi-am pus intrebarea cam ce simt doctorii care trateaza asemenea cazuri si ce fel de psihic trebuie sa aiba ca sa reziste la atatea tragedii pe care le vad in jurul lor, dar, cine stie, poate si specializarea de doctor de urgente sa fie la fel de dificila.

Am inteles-o f bine pe eroina cand a decis sa nu-i marturisesca mamei sale adevarul despre soarta care o asteapta, nici noi nu i-am spus mamitei decat f tarziu ca eu a trebuit sa fac tratament pt cancer (desi a primit vestea cu mult mai mult calm decat ma asteptam) iar despre faptul ca am avut un accident in studentie (am fost lovita de o motocicleta) ea a aflat f tarziu iar Tatitu niciodata. E f greu sa duci o semnea povara pe umeri (cand tatal meu a fost operat de cancer m-a rugat deasemenea sa nu-i spun Mamitei, si nu va puteti inchipui cat de greu mi-a fost) dar daca in felul acesta scutesti pe cineva de o suferinta merita.

Deasemenea stiu ca un asemenea diagnostic te face sa iti schimbi perspectiva asupra a ce e important si ce nu pt tine, incepi sa ai alte prioritati decat aveai pana atunci, si daca nu reusesti sa te bucuri de fiecare moment care ti se daruieste abia atunci incepe tragedia. In ce ma priveste ma mir cu cata seninatate am trait acele luni in care am facut tratament si operatia, un timp nu am inteles de ce am fost crutata, acum cred eu ca cineva acolo sus ii iubeste pe cei care de atunci au avut nevoie de mine, as vrea sa cred ca am fost cu adevarat de ajutor pt toti.

A fost o experienta ciudata sa o vad pe Kim Hye Ok, cea care a jucat rolul mamei, in doua seriale diferite in aceeasi zi (Scent of a Woman si Baby Faced Girl), in ambele avand rol de mama pe care fiica incearca sa o protejeze si sa o scuteasca de necazurile vietii. Am mai vazut-o si in Royal Family dar poate cel mai complex rol in care am vazut-o a fost cel din Bad Guy, rolul lui Madam Shin, mama cea atat de afurisita incat o intrece ca parsivenie pana si pe mama lui Gu Jun Pyo din Boys Before Flowers.

Si pt ca in filmele coreene actorii plang destul de mult si cam cu orice prilej, uite ca vizionand acest serial am plans si eu atunci cand mama  lui Yang Hee Joo (interpretata de Shin Ji Soo) adolescenta care o considera pe Yeon Jae ca pe o sora mai mare, ii spune doctorului sa nu mai continuie resuscitarea. Am plans si cand ma vazut desenele puse de ea pe internet inainte de a muri. Pt ca ce poate fi mai trist decat sa vezi un copil care ar putea avea toata viata inainte ca se stinge...mereu mi s-a parut asta una dintre cele mai mari nedreptati ale sortii.

Stiu ca la Budimex merg voluntar cateva doamne care ii ajuta pe copiii bolnavi de cancer de acolo si stiu ce tragedie a fost cand o fetita de 14 ani, care avea toata increderea ca va putea face in straintate o operatie care sa o salveze nu a rezistat si s-a dus...Am toata stima pt asemenea fiinte care vor sa ajute cat pot pe dezmostenitii soartei. Si pt ca antiteza sa fie desavarsita iata ca aflam din presa ca exista si monstri care, din motive stiute de ei, nu sunt in stare sa asigure tratament pt bolnavii de cancer din tara noastra.

Am sa copiez din Drama Wiki datele despre serial si poate alta data o sa fac un articol despre Okinawa, pt ca am strans ceva material si pt ca acolo s-au cunoscut eroii serialului. Ma mai tenteaza Okinawa pt ca si cei din Meteor Garden au mers acolo. Am citit undeva niste insemnari de calatorie ale unor englezi stabiliti in Taipei care au fost impresionati de faptul ca turistii chinezi din Okinawa se intelegeau cu personalul japonez in limba engleza (nimic de mirare pt japonezi, doar Okinawa a fost atata amar de ani baza pt armata americana), dovada ca engleza a juns lengua franca intre doua poapoare asiatice. Am strans material si despre Jeju Island, vizitata spre sfarsitul serialului si locatie de filmare pt multe seriale coreene. Interesant e insa ca SOW a fost filmata in mare parte in Australia, asa zice Drama Beans.

  • Title: 여인의 향기 / Yeoineui Hyanggi
  • Genre: Romance
  • Episodes: 16
  • Broadcast network: SBS
  • Broadcast period: 2011-Jul-23 to 2011-Sep-11
  • Air time: Saturday & Sunday 21:50

Synopsis

A woman, Lee Yeon Jae, is given the grim prognosis that she only has a short time left to live. She decides to quit her job at a travel agency and live her life to the fullest.

Cast

Extended Cast

Production Credits


Recognitions

2011 SBS Drama Awards:

Episode Ratings

Date Episode Nationwide Seoul
2011-07-23 01 13.9 (5th) 15.8 (5th)
2011-07-24 02 13.9 (8th) 15.1 (8th)
2011-07-30 03 13.1 (5th) 15.4 (5th)
2011-07-31 04 12.5 (8th) 13.4 (8th)
2011-08-06 05 16.2 (4th) 18.5 (4th)
2011-08-07 06 17.0 (4th) 18.6 (4th)
2011-08-13 07 16.8 (2nd) 19.6 (3rd)
2011-08-14 08 16.7 (3rd) 19.7 (3rd)
2011-08-20 09 17.8 (2nd) 21.5 (1st)
2011-08-21 10 18.6 (2nd) 21.9 (2nd)
2011-08-27 11 16.7 (2nd) 18.8 (2nd)
2011-08-28 12 16.4 (6th) 18.7 (4th)
2011-09-03 13 16.4 (3rd) 19.6 (1st)
2011-09-04 14 16.1 (4th) 18.1 (4th)
2011-09-10 15 15.7 (4th) 17.1 (4th)
2011-09-11 16 14.1 (4th) 14.9 (3rd)
Average 15.7% 17.9%
Majoritatea fotografiilor le-am gasit in Viki

Vedeti cat de expresiva este Kim Sun Ah? Imi place f mult modul cum joaca, mi se pare cu adevarat talentata, chiar daca nu e o frumusete.

Se pare ca pt Lee Dong Wook punctul forte nu il constituie modul cum joaca, nici expresia fetei, ci faptul ca are un corp f frumos lucrat, unii atribuie asta armatei.
Cum din nici un serial coreean nu lipseste persoana nefericita care iubeste fara speranta iata ipostaza ei feminina, ea il iubeste pe Ji Wook si nu are nici o importanta ca actrita Seo Hyo Rim e frumoasa iar personajul Se Kyung are averea de partea sa (dar si o doza serioasa de rautate) pt ca tot nu va avea castig de cauza in fata eroinei principale
Asa cum am spus mai sus intotdeauna exista un personaj secundar indragostit fara speranta de unul principal, cred ca si eu, ca si Viviche, de la care am preluat fotografiile, incep sa ma specializez in a fi de partea celui care pierde, pt ca in acest serial categoric mi-a placut mai mult felul in care Yom (Uhm) Ki Joon a interpretat rolul doctorului Eun Suk decat Lee dong Wook in rolul lui Kang Ji Wook. Si ca sa vedeti de ce arata asa de disperat in ultima poza am sa va pun pozele care arata scurta istorie a pacientei care practic ii moare in fata ochilor, Yang Hee Joo (interpretata de Shin Ji Soo)
 La scena asta mi-au dat lacrimile




Ce se vede in ultima poza a pus fetita pe internet chiar inainte de a muri. Povestea cu atata voiosie ce se intampla in desene, cum sa nu plangi la o asemenea scena?

Tangoul care ar putea face legatura intre numele in engleza al serialului si filmul american cu acelasi nume.
Mama mea, desi a avut nefericirea ca ambele fete sa i se imbolnaveasca de cancer, nu a avut niciodata o discutie lamuritoare cu vreun oncolog. Iar povestea de iubire dintre mama lui Yeon Jae si profesorul pe care avea sa il reintalneasca peste ani de zile are un corespondent in viata reala, dar nu sunt dispusa sa va spun mai multe, deoarece e o poveste trista, de fapt o tragedie, ea fiind...ati ghicit, bolnava de cancer in faza terminala.


Una din dorintele de pe carnetel: aceea de a imbraca o rochie de mireasa, dorinta i s-a indeplinit ulterior cu asupra de masura, ea devenind mireasa cu adevarat



Alta dorinta indeplinita intr-un mod nesteptat, aceea de a adormi in bratele iubitului.
Dorinta de a se saruta cu iubitul, f importanta daca tinem cont cat de puritana e educatia lor.
Doua imagini care initial m-au contrariat, inca de cand am vazut serialul, portile mi s-au parut extrem de asemanatoare, chiar identice, peisajul cat se poate de diferit (scenele dramatice, cum altfel) dar la o privire mai atenta am observat ca asemanarea dintre porti e doar aparenta.
Stit cat de dificil e pt un corean (asiatic de fapt, pt ca scena ingenuncherii am vazut-o in toate trei variantele ecranizarii cartii de benzi desenate Hana Yori Dango pe care le-am vizionat) sa ingenuncheze ca sa obtina ceva, trebuie sa fie f disperat ca sa recurga la asemenea solutie. 
Si, pour la bonne bouche, ultima imagine e destinata sa va lase gura apa la vederea bunatatilor de pe masa. In prim plan e un platou cu kimbap, care se face, ca si sushi, tot cu orez umplut cu ceva si infasurat in nori, taiat insa mult mai subtire decat felul japonez si, dupa cum mi-a spus fiica mea care l-a gustat la fata locului, in Seul, avand cu totul alt gust, pesemne ca e altfel asezonat.


Niciun comentariu: