vineri, 10 februarie 2012

Deserturi simple pt diabetici

Cititorii mei fideli stiu ca de la o vreme cam ard gazul pe face book. Cont mi-am facut eu de mult (la sugestia unui tip extrem de sufletist care are unul din siturile de felicitari pe care le indragesc cel mai mult si mai mult, 123 Greetings, e drept ca sunt in engleza dar are propuneri, sa tot alegi, pt tot felul de ocazii, in plus saptamana de saptamana trimite la abonati scrisori pline de optimism, umor, duiosie si inspiratie. 

Initial lista mea de prieteni era tare mica, nici acum nu e impunatoare, putin peste 300 (maximum e 5000, unii au ajuns sa depaseasca acest nr) si nici macar constanta, mereu fluctueaza nr pt ca pe langa cei care vin sunt destui carora cine stie ce nu le convine si pleaca. Printre cei fideli se numara de la o vreme o persoana care imi da tag (cunoscatorii stiu) la tot felul de poze f frumoase, printre ele si unele cu niste dulciuri asa de apetisante, ca imi creste glicemia numai uittandu-ma la ele. 

Pt ca ma gandesc ca or mai fi si altii carora le lasa gura pa dupa ceva dulce o sa va povestesc cam ce fac eu cateodata daca mi-e tare pofta de ceva desert.

Cel mai simplu e un pahar de lapte caldut, aromat cu cateva picaturi de esenta de vanilie si un praf de scortisoara, indulcit cu zaharina (nemteasca, tip Diamant) sau oricare alt indulcitor am la indemana. 

Tot f simplu, mai ales primavara, dar si iarna, pt ca am grija sa imi pun din timp cele necesare la congelator, e un pahar de iaurt sau, cand vreau ceva mai decadent, de Fagaras (branza cu smantana) amestecat cu zmeura, capsuni sau afine. Numai daca fructele sunt cumplit de acre mai adaug un praf de indulcitor Diamant.

In fine, ultimul desert despre care vreau sa va vorbesc e un pic mai elaborat (adica cere mai multa munca), si consta din mere taiate felii, presarate din belsug cu scortisoara si puse la cuptor pana se inmoaie merele bine. Daca sunt bine coapte nu e nevoie deloc de indulcitor, atentie insa la supradozare.

Niciun comentariu: