sâmbătă, 25 februarie 2012

Cat's Cradle


Sotul meu, care are un spirit de observatie mult mai dezvoltat decat al meu, mi-a atras atentia asupra motanului care si-a facut un fel de cuib, sau leagan, in cimisirul de sub fereastra. De fapt eu nici nu as fi putut sa-l observ, fiind mai mica de statura si neajungand prea bine la geamul de unde se vedea in toata splendoarea. Totusi, cu riscul de a ma pravali peste marginea ferestrei, am reusit sa ma aplec peste pervazul altui geam si sa-l pozez asa cum se vede.

Si mi-am adus aminte de un roman al lui Maurice Baring, scris in 1925, intitulat "Cat's Cradle", "Leaganul Pisicii". Am cautat un rezumat al cartii pt ca a trecut f mult timp de cand am citit-o si mi-e teama sa nu fac vreo confuzie, dar nici un motor de cautare nu mi-a fost de folos, incat va trebui sa ma bazez pe precara mea memorie.

Scrie undeva ca MB s-a bazat pe niste fapte reale. Imi amintesc ca actiunea se petrece, ca si in alte  romane ale sale (Dapne Adeane, de pilda) in sanul unei familii aristocratice. Eroina profita de o neintelegere voita a unei declaratii de dragoste care de fapt ii era destinata nepoatei sale, mult mai tanara decat ea, ca sa-si construiasca alaturi de prost-intelesul admirator un "leagan al pisicii", o casnicie in care egoismul ei, asemanator felinei amintite, nu a tinut deloc cont de nefericirea pe care a adus-o celorlalti. Cam atat e tot ce imi amintesc din roman, iar motanul tolanit la soare in varful copacului mi s-a parut imaginea perfecta pt o fiinta careia nu-i pasa de nimeni si de nimic, singura ei grija fiind sa-i fie ei bine.

Niciun comentariu: