vineri, 9 aprilie 2010

Pe ce lume traiesc deputatii astia?

Am auzit io multe idiotenii la viata mea da' asta ca daca inchizi supermarketu' duminica cresc vanzarile la piata si la magazinu' de pe strada mea e chiar culmea.

Adica magazinasele astea gingase si dragalase s-au inchis ca le-au strans de gat hiper-supermarketurile si nu pt ca li s-au pus taxe peste taxe pe care nu le mai pot plati din suprapretul pe care il capata cand revand marfa luata cu furgoneta tot de la super-hipermarket?

A, stai nitel, ca m-am grabit, e vorba de sustinerea producatorilor agricoli autohtoni. Asa ne invata pe noi nenea Steriu deputatu', ca producatoru' agricol nu se poate sustine decat daca, dupa ce am distrus prin legi idioate agricultura facem tot posibilu' sa distrugem si comertu'.

Ca d'aia nu mai produce nene taranu' autohton pt angajatii multinationalelor care crapa muncind de zor (suntem in Saptamana Luminata si o fi asta pamflet, si-l scriu asa ca sa priceapa tot deputatu' despre ce e vorba, da' chiar sa-l pomemesc pe ala rau' parca nu-mi vine) toata saptamana si-si face cumparaturile duminica pen'ca ia hipermarketu' painea de la gura tucuiuriului care vinde in piata tot produse de import, da' mai scumpe si mai expirate.

Si acuma o sa scriu io cu manuta asta a mea suparata o scrisoare deschisa pentru dasteptu care sa lauda ca a clocit o lege asa da isteata:

Doooomu' Deputat, da cand n-ai mai cumparat mata ceva din piata sau de la magazinu' din colt? Vii cumva acuma sa-mi spui da mareata noastra agricultura ecologica? Io, in naivitatea mea, cand culegeam din gradina mamitei rosii d'alea de erau doo la kil si ardei cat farfuria credeam ca toate astea le obtine cu gunoiul de grajd si cu dejectiile de la pasari, si ma minunam ce eficace e metoda asta de ingrasare a solului.

Abia de f curand a apucat-o sinceritatea si mi-a marturisit ca a cumparat tatitzu inainte de a muri niste azotat pe care mamitza il punea pe stratu' de legume, "da' nu puneam mult mama, numa' cate putin la fiecare rasad, sa creasca legumele mari". Norocu' meu ca cumnatu' s-a straduit mereu sa aleaga cele mai mari dintre legume spunand ca nu trebe sa ma supar pt atata lucru, ca imi lasa mie mai multe, ce daca e mai urate si mai pricajite (pesemne la alea se mai termina azotatu')

Si asa se facea si se mai face agricultura "ecologica" peste tot la tara, cuscra mea are retineri sa cumpere legume de la tarabele de pe langa Urziceni, fin'ca legumele alea sunt gata sa explodeze ca niste bombe adevarate la cat azotat au in ele.

Sa te mai votam si data viitoare, ca sigur mai ai si alte idei, la fel de dastepte si pline da grija pt prosperitatea producatorilor agricoli autohtoni.

Nene Steriule, sa stii si mata ca vanzatorii aia din piata, care n-au produs in viata lor ceva, pun frumos eticheta "produs romanesc' pe mai tot ce vor sa fie siguri ca se vinde, da' daca umbli putin la sinceritatea lor unii marturisesc ca Romania aia de pe eticheta e hat, departe, pe malul Bosforului, daca nu chiar pe la Marea Chinei, ca din Olanda marfurile e mai scumpe si parca prea e de plastic, fara nici un gust.

Si hipermarketurili nu vand numa' fructe si legume, te-ai uitat mata vr'odata in caruturile cumparatorilor sa vezi ce e in ele? Da unde crezi mata ca ia propietaru' da la magazinu' dan colt marfurili alea? Crezi ca aia care pleaca da la hipermarket cu cate trei caruturi pline ochi cu marfa fac cate o nunta in fiecare zi? Si ai vazut mata cat costa marfa la hiperul ala fata de cat costa la pravalia lu' protejatu' matale?

Ma opresc aici fin'ca ma ia cu dureri de bila, de vezica biliara adica, de nervii ce mi-i facusi, fiti-ar legea de capul ala...stii matale cum.

Niciun comentariu: