luni, 9 aprilie 2012

Kings on Ice 2012

Stiu ca cea mai grea intrebare pt cineva care doreste sa faca un cadou cuiva este "oare ce i-ar face cea mai mare placere?" Oricat de apropiat iti e cineva tot are momente cand pur si simplu nu are chef sa se bucure de ce ii daruiesti tu, incat rapunsul la intrebarea asta grea e f dificil. Totusi fetele mele au stiut mereu sa-mi daruiasca ceva care sa imi faca reala placere si asta s-a intamplat si anul acesta de ziua mea cand fiica mea mai mare, stiindu-mi pasiunea pt patinaj, a facut un efort financiar si a luat (din nou) bilete la "Kings on Ice".

Avand deja experienta de data trecuta dar si ceva mai mult curaj mi-am pus in poseta "savoniera" de fotografiat. Puteam linistita sa o las acasa, nici o poza nu e publicabila. Totusi in tot raul e si un bine, daca nu imi faceam de lucru cu pozatul as fi aplaudat inca si mai mult si astfel m-as fi trezit dupa spectacol cu palmele umflate. Pt ca am avut ce aplauda.

Dar hai sa nu anticipez. Ca si data trecuta fiica mea a luat hotararea inteleapta sa parcheze masina aproape de Bariera Vergului (Piata Muncii, pt cei ce au trecut mai de curand de acesta fosta bariera de intrare in oras) Si am mers pe jos pana la patinoar. Pt mine nu a fost un efort atat de mare cum se temea ea, am antrenament de ani de zile de facut marsuri lungi din cartierul unde locuiesc pana la obiectivele la care voiam sa ajung (precizez ca e vorba de fosta comuna Militari, care in anii studentiei mele nici nu visa sa ajunga oras). Bineinteles ca a fost lume multa, parca mai multa decat acum doi ani (amandoua aveam impresia ca a trecut numai un an, nu stiu exact de ce) si ideea fiicei mele si-a aratat roadele la plecare, cand nu a trebuit sa se streseze cu plecatul spre casa in marea de automobile.

Inca din ajun stabilisem cu "Cea mai  fericita fata din lume" sa ne intalnim, fie si numai pe fuga. Am avut oarecare remuscari ca i-am stricat programul de a intalni cu Buburuzul ei, dar citind relatarea ei m-am linistit, deja era in posesia autografului lui Lambiel precum si a pupaturii adiacente. Ne-am despartit ianinte de intrare si am constatat cu surprindere placuta ca nu a mai fost strictetea de acum doi ani, am putut intra cu sticla de ceai antidiabetic si camera foto. De altfel in aceasta era a telefoanelor mobile cu camera foto e greu sa interzici sa se faca poze...Odata intrate in patinoar am inceput sa ma intreb unde o fi Alina Alexoi, pt ca imi era cat se poate de clar ca va fi prezenta la spectacol. 

Abia dupa 15 minute de la ora cand trebuia sa inceapa spectacolul (deh, sfertul academic, doar suntem pe malul Dambovitei, de unde atata punctualitate la Portiele Orientului, nu ca as fi eu punctualitatea intruchipata, dimpotriva) am primit raspunsul la intrebare, prezentatoarea era nimeni alta decat AA. Si sa stiti ca mi-a placut cum a prezentat, entuziasmul de la Campionatul Mondial nu o parasise si era exact ce trebuia. Daca nu imi sunt de folos ca ilustrare pt acest articol pozele sunt un bun ajutor pt a fixa in amintire cronologia spectacolului, de aceea am decis sa nu le sterg chiar pe toate. 

Deci spectacolul a inceput cu prezentarea participantilor si parada lor, toti baietii imbracati in camasi albe si pantaloni negri iar fetele imbracate in alb. Apoi, in entuziasmul publicului spectacolul propriu zis a inceput cu  INSUSI EL, Tarul patinajului rus, Evgheni Pliushcenko, care a demonstrat ca operatia de la genunchi pe care a suferit-o de curand nu i-a afectat defel abilitatile de patinator. Am fost uimita cat de multe sarituri a putut sa faca, ce mai, a fost o placere sa-l revad, si asa au simtit si alti spectatori, in special doua tinere din fata noastra care apludau in stil rusesc, cu palmele deasupra capului. Bineinteles ca a fost acompaniat de vioara Stradivarius a bunului sau prieten Edwin Marton.

A urmat fosta campiona europeana finlandeza, Laura Lepisto. A avut si ea un program dragut, chiar nu m-am putut impiedeca sa-mi amintesc cat de suparat era Nicolae Bellu cand se gandea la concurenta acerba de la mondiale cu supertehnicele japoneze, tinand cont ca finlandezele nu stiu, zicea el, sa faca triplu Lutz. Nu stiu exact ce sarituri a facut LL acum, inca nu sunt in stare sa identific cu precizie felul sau dificultatea sariturii dar in spectacole (ca si la galele de dupa concursuri) se pune baza mai mult pe secventele de pasi, pe piruete si pe spirale. In special spiralele mi s-au parut f reusite in acea seara. Fetitele (si baietelul) care adunau florile de pe gheata (poate si cadourile, eu am vazut numai flori) erau adorabile.

A urmat pereche italiana de figuristi Stefania Berton/ Ondrej Hotarek care au aratat cam tot ce stiu, spre incantarea noastra. Sigur ca nu a fost un program chiar de concurs, ba chiar era ceva nou. Ce mi s-a parut (privind inapoi) un pic frustrant in 2010 a fost faptul ca mare parte din programele din KoI le vazusem cu relativ putin timp inainte la traditionala Gala de la Oberstdorf, anul trecut (sfarsitul lui decembrie) nici nu stiu daca a mai fost transmisa G O pe TV pt ca deja imi cam facusem plinul cu minunatele transmisii de la Grand Prixuri. De data asta nu s-a mai insistat asa de mult pe acele elemente la care se greseste atat de usor, de piruete si sarituri side by side (in paralel) ci pe pasi, ridicari, spirala mortii. Nu-mi amintesc sa se fi facut aruncari, nici nu era nevoie.

Ei, si in uralele publicului a intrat pe gheata, pt prima data in Romania (de fapt a doua oara, pt ca noi am avut bilete la ora 20:00 si, la cererea publicului doritor, s-a mai organizt unul de la 15:00; chiar imi era teama ca patinatorii vor fi obositi si fara chef la specatacolul nostru, nu a fost cazul, mai ales ca publicul a fost f cald si entuziast) Brian Joubert. Care a fost grozav, in plina forma, a patinat de placere, cu pasii lui asa de dinamici, a si sarit, a facut si ceva piruete, la un moment dat a avut o poza in care s-a intins pe gheata, uralele si apluzele de la sfarsit au fost bine meritate, o parte din audienta s-a ridicat in picioare. 

Dupa BJ a urmat un solo al lui Edwin Marton, cu virtuozitatea lui binecunoscuta. Asta face farmecul patinajului, imbinarea dintre alunecarea pe gheata si muzica buna, fie impreuna, fie separat. Micuta Fumie Suguri si-a aratat si ea arta de a patina, cu sarituri, piruete, spirale, pasi.

Ekaterina Bobrova/ Dmitri Soloviev si-au aratat si ei maiestria de dansatori, au avut si ridicari, dar pe mine nu m-a entuziasmat programul lor. De altfel nici la competitii nu mi s-a parut ca se ridica la inaltimea predecesorilor lor, pe vremea cand Rusia domina proba de dans. 

Suria Bonaly a fost la vremea ei o patinatoare extraordinara, din pacate timpul si-a spus cuvantul si nu mai e chiar asa de supla si mobila cum o stiam, deja acum vreo zece ani, cand am fost in USA si am vazut-o intr-un concurs de profesionalism am observat ca nu mai reuseste sa sara ca in concursurile de amatori, desi a depasit nr de sarituri admise. Insa asa cum am spus, in showuri accentul nu se pune pe sarituri, desi sunt f gustate de public, ci pe piruete. Insa ea nu mai reuseste sa faca pirueta Bielmann, care imi placea asa de mult cum o executa ea. In schimb ne-a incantat cu acel salt inapoi, interzis in competitii, care e un fel de marca Bonaly. Si alti patinatori au facut elemente interzise in concursuri, ele dau sarea si piperul showurilor, prin riscul de accidentare pe care il presupun.

Am observat din materialele promotionale initiale ca erau programati sa vina Vera Bazarova/ Yuri Larionov dar in locul lor au venit italienii SB/OH, surpriza, anuntata deja inca din timpul CM de AA dar si de materialele promotionale a fost BJ. Campionii la profesionalism perechi Fiona Zaldua – Dmitri Sukhanov au avut o multime de ridicari, care de care mai interesanta si unele chiar periculoase. Mi-au placut f mult.

Cel care a incheiat prima parte a spectacolului a fost cel mai iubit de public dintre participantii la show, Stephane Lambiel. "regele piruetelor", cum l-a anuntat AA. Dar el nu s-a limitat numai la pasi si la piruete, ci a executat si cateva sarituri, ca un adevarat sportiv ce se afla. In puaza una din fetitele patinatoare prezente, cu o frumoasa rochita rosie, ne-a dat un adevarat show de pasi si mai ales piruete, de toata frumusetea. Din echipa de copiii de ajutor mi s-a parut ca a facut parte si o fetita de culoare, probabil o mulatra.

Cand a inceput partea II-a AA ne-a promis ca va fi si mai spectaculoasa decat prima parte, si a avut dreptate. Fumie Suguri pe la jumatatea programului si-a scos manecile si corsajul si a ramas cu o bluzita mai indrazneata si pantaloni scurti, si-a pus si niste ochelari de soare si a facut show. Nu mai tin minte exact daca ea sau LL a avut si o masca pe care a tinut-o in mana in timpul secventei de pasi (intre timp, gasind videoclipuri de la spectacol m-am lamurit ca LL a avut masca) . Am vazut din poze ca a facut la un moment dat si atat de dificilul spagat vertical. De altfel pozele mi-au iesit f proaste si din cauza vitezei mari de executie a programelor, la un moment dat la una din piruetele lui Lambiel acesta are nu mai putin de sase imagini succesive ale mannii stangi pe aceeasi poza, atat de repede se invarteea.

Tot din poze am vazut ca pe langa ridicarile multe si dificile, unele interzise, pe care le-au executat SB/OH (am fost criticata pt ca folosesc prescurtari, se poarta si la ziaristi experimentati, mi-e greu sa scriu mereu numele sportivilor, incercati sa le retineti) au avut si o aruncare in plan orizontal, publicul a fost mereu entuziasmat de fiecare element mai dificil, aplaudand la scena deschisa si dand dovada de o buna cunoastere a patinajului artistic. 

LL a avut si ea in partea doua un element original, nespecific patinajului ci mai degraba gimnasticii ritmice, s-a folosit de o panglica rosie pe care a manuit-o cu  o dexteritate deosebita. Bineinteles ca si ea a avut succes, ca si EB/Ds care au dansat de parca se aflau pe parchet la un moment dat, mi-a placut si rochia ei, ca de dansatoare clasica, dar au avut grija sa aiba si ridicari originale si spectaculoase, bine gustate de public. 

SB aavut si ea un element ajutator pe cap, nu am distins prea bine ce, dar la un moment datr a renuntat la el, a avut pasi, sarituri asa si asa, una din piruete cu spagatul vertical atat de interesant. Dintre patinatoare se pare ca ea e cea mai iubita si apreciata de fetite, au inconjurat-o cu mult interes si cu multa dragoste la final.

Extrem de rau imi pare ca pozele cu FZ/ DS sunt atat de neclare, am surprins niste pozitii f spectaculoase din timpul ridicarilor, au avut de pilda o ridicare cu ratatie cu ea in spagat vertical, o alta in care ea este perfect orizontala si cu picoarele incrucisate iar el o tine si o invarte cu destula dificultate, figura este spectaculoasa dar interzisa in competitii de amatori. 

Brian Joubert a aparut cu o mantie cu gluga asemanatoare cu cea a calugarilor, a patinat un timp cu ea, ma mir ca nu s-a impiedecat si cand a scos-o a incantat din nou publicul cu viteza sa de executie si sariturile sale, precum si cu secventa de pasi asemanatoare cu a lui Yagudin, de mare efect. De multe ori in acesta a doua parte publicul s-a ridicat in picoare si a aplaudat, BJ a fost se pare f incantat de asta si s-a vazut din felul cum a reactionat si interactionat cu publicul din primele randuri ca s-a simtit bine la noi. 

O mare surpriza a reprezentat-o nr de acrobatie speciala, cu panglici coborate cu un scripete din tavan, al perechii  Ekaterina Chesna -- Alexander Chesna. A fost poate mai mult de circ decat de patinaj, dar ne-au tinut cu rasuflarea taiata cand s-au invartit la mare inaltime tinandu-se doar in acele panglici. Iar imi pare rau ca pozele au fost asa nereusite, poate va frustreaza ca tot pomenesc de niste poze pe care nu am de gand sa vi le arat, eu am facut in ultimii ani zeci de mii de poze dar unele asa de proaste ca astea inca nu.

Lambiel a fost ca un spiridus pe gheata, a zburat pur si simplu prin patinoar iar cand s-a invartit, oh, nimeni nu poate sa-l egaleze, e ca un print. Si a mai si ales muzica din Rigoleto, de fapt ilustratia muzicala nu s-a bazat numai pe vioara si geniul lui EM, bucatile celelalte alese au fost deosebit de frumoase, doua melodii italiene mi-au mers la suflet, nu-mi amintesc exact cine a interpretat  dar cand incepea sa cante "Ti volglio bene a te, ma tanto bene"ma treceau fiorii.

Poate de aceea EM s-a intrecut pe sine in al doilea recital al serii, a cantat la un moment dat special pt cineva din primul rand, intitdeauna momentele acestea de comunicare cu publicul sunt f importante in showuri. Cand a intrat EP pe gheata a inceput sa adune ceva de pe jos, nu stim exact despre ce era vorba dar a fost asa de amabil si de dragut cum nu imi puteam inchipui ca e in stare, eu il vedeam mai plin de el, de valoarea lui, cand colo era asa de uman...Cineva din primul rand flutura un stegulet al Rusiei, m-am bucurat ca am surprins momentul pe poza dar e f neclar. Deja EP a cm obosit in acesta parte, era si de asteptat, a avut totusi doua spectacole si o operatie, incat nu e de mirare ca una din sarituri a aterizat-o cu ambele maini jos, dar este scuzabil, publicul s-a ridicat in picioare, a apludat chiar si EP,  am aplaudat si eu de simteam ca imi iau foc palmele, iar parada de final, cu bisul propus de regizorul de platou a fost extraordinara, toata lumea a aplaudat frenetic in picioare. 

Pe drumul de intoarcere am observat ca tiganusii care se orientasera la venire si organizau parcarea masinilor "pt patinoar" disparusera, nu stiu ce ghiseft au facut cei ce ofereau inainte de spectacol un bilet in plus, pt ca biletele nu au fosr chiar ieftine, intre 100 si 400 de lei.


UPDATE

Am gasit intre timp videoclipuri cu showul din 7 Aprilie si o sa le pun linkurile in clar mai jos.Unele sunt de calitate mai buna, mai profesionista, altele mai de amator. Nu am gasit niciunul cu Laura Lepisto.

http://www.youtube.com/watch?v=272oZ_6z8x8&feature=related
Kings On Ice 2012 - SHOW la Bucuresti ! by Bucharest Herald (Deschiderea)

www.youtube.com/watch?v=R8ecMjh3boo&feature=relmfu
Kings On Ice 2012- Evgeni Plushenko&Edvin Marton by Bucharest Herald (Partea I-a)

http://www.youtube.com/watch?v=pD_XZF318v0&feature=relmfu
Kings On Ice 2012- Surya Bonaly (2) by Bucharest Herald (Partea I-a)

http://www.youtube.com/watch?v=tBJy4-GGmnw
Brian Joubert - Kings On Ice Bucharest 2012
First performance Kings On Ice in Bucharest 7th April 2012
Evening show

http://www.youtube.com/watch?v=tBJy4-GGmnw&feature=related
Brian Joubert - Kings On Ice Bucharest 2012 (partea I-a)

http://www.youtube.com/watch?v=AxP44jFE9KA
Kings on Ice - Fiona Zaldua& Dmitri Sukhanov - 7 apr 2012 Bucharest.MP4 (Partea I-a)

http://www.youtube.com/watch?v=Dsz-uDi6PwI&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 -Brian Joubert by Bucharest Herald (Partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=Mf4R8-J2sq4&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 - Surya Bonaly by Bucharest Herald (partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=R8ecMjh3boo&feature=relmfu
Kings On Ice 2012- Evgeni Plushenko&Edvin Marton by Bucharest Herald (partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=trVy3_5Hl7U&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 - Fumie Suguri by Bucharest Herald (Partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=INaXFZhw3cs&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 - Ekaterina Bobrova& Dmitri Soloviev by Bucharest Herald (Partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=-V9tPzXMnQU&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 -Fiona Zaldua&Dmitri Sukhanov by Bucharest Herald (partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=0nWHMa9RUqU&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 - Alexander & Ekaterina Chesna by Bucharest Herald (partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=8dgixK9EEwk&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 - Edvin Marton by Bucharest Herald (Partea II-a)

http://www.youtube.com/watch?v=sUDVqIa6mSQ&feature=relmfu
Kings On Ice 2012 - Stephane Lambiel by Bucharest Herald

http://www.youtube.com/watch?v=MnL9qWJpHCw&feature=related
Kings on Ice 2012 Bucharest Stephane Lambiel.mpg

http://www.youtube.com/watch?v=vOxryxnMxNY&feature=related
Kings On Ice Bucharest 2012 - Stephane Lambiel

http://www.youtube.com/watch?v=o8MopvgRNFo
Stephane Lambiel - Kings On Ice Bucharest 2012
First performance Kings On Ice in Bucharest 7th April 2012
Evening show

http://www.youtube.com/watch?v=6-B_NaJ1Hzs&feature=endscreen
Kings On Ice 2012 Bucharest - Stephane Lambiel encore

http://www.youtube.com/watch?v=-LtbHupcvSA
Stephane Lambiel - Kings on Ice 2012.MOV (0:47)

http://www.youtube.com/watch?v=PC8o68U1Ej0&feature=related
Kings on ice,April 7,2012-Brian Joubert(in the first part of the show)

http://www.youtube.com/watch?v=nODMRpzAZSk&feature=related
Kings on ice 2012 Bucharest - Bittersweet Symphony.MOV 9Ekaterina Bobrova-Dmitri Soloviev (Partea I-a)
Ekaterina Bobrova, Dmitri Soloviev ice skating on Edvin Marton`s violin interpretation of Bittersweet Symphony

Urmatoarea trei videoclipuri contin acelasi program , cea mai buna calitate e a celui de la Bucuresti Herald.

http://www.youtube.com/watch?v=7Rb8a821Cik
Kings On Ice 2012- Stefania Berton R& Ondrej Hotarek by Bucharest Herald

http://www.youtube.com/watch?v=kOEUDT3_eIo&feature=relmfu
Kings on Ice 2012 Bucharest Hotarek-Berton2.mpg

http://www.youtube.com/watch?v=V4tbfvxayD8
Kings on Ice - Bucuresti (07.04.2012) - (filmare amator) (Stefania Berton-Ondrej Hotarek)

http://www.youtube.com/watch?v=PjQYkF089vM&feature=related
Final Kings on Ice - Bucuresti (07.04.2012) (filmare amator)

Niciun comentariu: