sâmbătă, 21 aprilie 2012

Judith

Stiti cat imi place mie sa fac legaturi intre diferitele domenii ale artei si sa creez articole "stiintifice". De data asta este vorba numai de pictura, si vreau sa ma laud nitel ca sunt oarecum culta in acest domeniu. De ceva vreme imi petrec (prea) mult timp pe facebook. Cunostintele mele in diverse limbi m-au ajutat sa plutesc in deriva (ca nu pot zice navigat) pe multe pagini interesante. Multa lume cauta peisaje frumoase (si nu e interesata neaparat unde se afla acestea, nici daca imaginea a fost prelucrata la greu cu Photoshopul) sau flori cat mai aspectuoase, ca de reclama (imi plac si mie, atat florile cat si peisajele) si nu zice nu nici la poze nostime. 

Mie imi plac si reproducerile dupa tablouri si asa am descoperit cativa pictori care au avut amabilitatea sa fie inscrisi pe lista mea de prieteni: Elena Niculescu, cea care isi zice Radiant Lotus, Kandy Raisenauer, Alexei Antonov, Florinel Popescu- Pentegos, , poate mai sunt si altii, sa ma ierte daca i-am uitat. 

De curand am descoperit pagina unei pictorite ruse stabilita in Franta care are o imaginatie debordanta.  Ce imi place la ea e faptul ca de multe ori trebuie sa-mi framant creierii sa inteleg ce a vrut sa comunice ea prin acele picturi, aparent usurele si f colorate. "Marca" ei, ca sa spun asa, sunt animalele care au in interior diverse imagini, mie imi plac f mult pisicile (am convingerea ca exista o afinitate aparte intre mine si aceste fiinte) cu imagini in ele. 

Una din ele, postata de curand, mi-a atras atentia in mod deosebit, imaginea imi era f cunoscuta....dupa un scurt efort de memorie mi-am amintit despre ce e vorba. Cand mergeam sa vizitez Muzeul de Arta de la Palatul Regal imi placea sa zabovesc in fata picturilor lui Lucas Cranach. Odata cu accesul la Internet am reusit sa vad o multime de  reproduceri dupa alte tablouri ale lui, printre care si cel cu Judith, incat atunci cand am vazut pisica Oxanei Zaika nu mi-a fost greu sa recunosc chipul eroinei biblice. Ma bucur ca acel profesor de arte plastice care m-a laudat acum mai bine de patru decenii jumatate ca am un ochi format in ce priveste picturile (si eram destul de neexperimentata, ca sa nu zic inculta, pe atunci) nu s-a inselat.
Sigur, Oxana nu a plagiat nimic, este viziunea ei asupra operei lui Cranach. De altfel mi-am propus sa ii dedic un articol cu mai multe poze, insa caut acum una anume pe care nu miai stiu prin ce folder a aterizat

Niciun comentariu: