luni, 9 decembrie 2013

Salata cu topinambur

Va povesteam pe la sfarsitul lui noiembrie despre Jerusalem Artichoke sau Topinambur. M-au pus pacatele sa comand vreo trei kile...mai bine imi bagam un bat in....

Anghinarele astea produc atatea gaze incat daca nu ar exista supapa naturala care sa le permita eliberarea as incepe sa zbor si sigur as avea destul combustibil pentru o calatorie de "5 Saptamani in Balon"

Acu daca tot le am, m-am gandit sa le valorific superior...De data asta nu le-am mai prajit, doar le-am fiert in coaja si le-am combinat cu cartofi fierti, gogosari, castraveti si conopida murate, asezonate cu ulei si mustar.

Gazele si-au facut de cap in continuare, dar cu mai putina furie.



Si daca tot sunt la capitolul salate, aflati ca in frigiderul nostru mai avem cateva recipiente cu asemenea fel de mancare. Acum vreo sapatamana sotul meu a cumparat ardei proaspeti pentru felul lui special (pe care eu nu pot sa il consum din motive de papile gustative rebele la asemenea gust, sau mai degraba lipsa de bun gust) si m-a invitat sa-mi aleg si eu cativa. Mamitei ii place tare mult salata de ardei copti si i-am preparat, veti putea vedea ce a mai ramas din ea. Bineinteles ca salata e productie mai recenta, ardeii au rezistat cat de cat.
Ieri scumpa mea jumatate s-a decis sa adauge la meniul lui de fasole si alte legume: ridichi negre, telina, morcovi si sfecla rosie. A fiert sfecla, a ras-o, celelalte legume le-a ras crude si iar m-a invitat sa ma servesc. Am lasat ridichile la o parte, in schimba am ras niste mere (tot din portia lui) am luat din restul de legume cam cat am crezut eu ca imi trebuie, am renuntat la post (aiurea renuntat, oricum nu tin post, si pe urma ma mir ca ma paste guta) si am pus si niste maioneza iar la servit am adaugat si nuci, nerase... Mmmm, bun! 

El si-a preparat o salata din restul de legume rase, asezonata cu otet de la muraturile de anul trecut. Nu mai ntrebati cum miroase in frigider.
Salata cea mare e a lui, cea mica e a mea. El face mai multa miscare, eu sunt mai grasa.


Sotul meu a cumparat, la cererea mea, si niste lamai Meyer. Pentru ca la raft la Profi erau amestecate cu celelalte, i-a venit greu sa creada ca sunt mai speciale.




Niciun comentariu: