duminică, 10 martie 2013

Pentru face book--Cum se da Share la prietenii cu alte nume decat cele scrise cu grafie latina.

Esenta relatiilor de pe face book nu este, dupa parerea mea, darea de seama a ceea ce ai facut in fiecare minut al zilei, so pe unde ti-a uumblat picioarele, cum in mod gresit ar crede, cica, cei de la CIA (am primit eu un link in sensul asta, prin email) ci impartasirea cu prietenii, mai mult sau mai putin numerosi, a celor vazute si auzite prin targul virtual sau prin cel real, cu alte cuvine, folosind romgleza, taguitul si sharuitul. 

Taguitul e simplu, dar se poate face in doua feluri cand e vorba de poze (ba chiar trei, ba nu, patru, daca ma gandesc bine)...

1).  se apasa pe tag photo (eu am setat in engleza, ceilalti sa isi traduca in limba preferata, treaba lor), apoi pe poza, se alege numele dorit in casuta care apare si se apasa, apoi in final done tagging si gata...
2).  sub fiecare poza e un buton de edit. Se apasa, apar mai multe casute, alege pe cea care incepe cu who, adica sa scrii cu cine ai fost undeva, daca vrei  poti sa scrii si unde, eu de exemplu am vizitat virtual o parte din glob in acest mod)...In casuta cu who incepi sa inscrii cate nume te lasa fb, de obicei 50, apoi apesi done sau save si gata. Daca ai depasit numarul regulamentar incepi sa stergi nume, o feerie, mai ales daca nu te prea induri sa le stergi, ca de aia le-ai pus acolo. Dupa ce ai facut asta incepi sa aplici sfatul de la punctul 1, cat te lasa fb, depinde de bunavointa echipei fb si de nr de prieteni, eu am acum peste 640.
3). cand apesi share apare o casuta in care esti invitat sa scrii ceva despre item-ul dorit (tot romgleza, puneti mana pe carte, sau si mai bine, pe dictionar) acolo pui numele celor cu care vrei sa imaparti, tot un fel de tag, se accepta pana la 10 nume, nu mai multe.
4) poti sa imparti ceva punand numele la comenturi (ne-am dat naibii, comentariile nu ne mai ajung), dar si aici numarul e limitat, cred ca la cinci...

Atentie, numele trrebuie sa fie clickabile (apasabile, nah, ca folosesc si romana, nu numai romgleza) adica sa apara intr-o banda albastra, insotite de poza de profil. Pentru grafia latina e simplu, pentru celelalte e cat se poate de complicat, cum veti vedea mai jos.

1. apesi pe casuta cu prieteni
2. scrii (de fapt copiezi si dai paste) numele dorit.
3. apesi Share
4. apare atentionarea ca trebuie sa pui un nume, apesi OK
5. apesi casuta unde se afla numele
6. apare numele cu poza de profil, faci click pe el.
7. apesi din nou share
8. rasufli usurata si le zici ceva de bine celor care te pun sa muncesti in halul asta
9. daca ai multi prieteni, cum am eu, la un moment dat primesti atentionarea ca nu folosesti corect share si amenintarea ca te blocheaza.
10. iti cauti nitel de lucru, rostind in gand cat mai multe injuraturi, ca sa-ti treaca timpul mai repede pana cand te lasa fb sa mai sharuiesti ceva.
11. rostesti si niste injuraturi internationale pt ca nu te lasa sa le pui tag, sau sa declari ca ai fost impreuna cu ei undeva, ceeace ar fi mai simplu pt toata lumea.
12. incepi sa raspunzi la comentariile de la pozele sharuite, ca asa e politicos..
13. te duci la culcare, ca intre timp s-a facut ziua.

Un comentariu:

Mireanu spunea...

Multumim pentru explicatii. S-aveti o zi buna in continuare !