luni, 18 martie 2013

Lectia de Coreeana 26--Sa comandam Pizza.

Primul serial sud-coreean pe care l-am urmarit a fost Dae Jang-Geum 대 장 금 (in minunata traducere a lui Google Bowel gold= Intestinului aur, de fapt la noi s-a tradus Legendele Palatului--si au fost multe--Giuvaerul Palatului;  Bing e mai dragut, sau mai pudic, el traduce Captain gold= Capitanul de aur, observati ca e mai corect gramatical ). Pentru ca Marea Jang Geum (se pronunta Te Ceang Kâm) a fost, inainte de a deveni medic regal, o foarte priceputa bucatareasa multe persoane carora li s-a trezit interesul pentru cultura coreeana au inceput sa se intereseze de bucataria coreeana si asa au aparut la noi situri si magazine care vand ingrediente coreene. Ba chiar unele dintre prietenele mele sunt f bucuroase ca au invatat sa prepare kimchi, care ar fi pentru coreeni echivalentul sarmalelor noastre sau micilor prezentati turistilor ca fel de mancare national.

Ei bine, profesorul nostru isi inchipuie ca fiecare strain care pune piciorul pe pamant coreean doreste neaparat sa isi astampere foamea cu o portie de pizza, asa ca ne invata cum sa o comandam.

Published on Mar 4, 2013

26. Korean Basic- Pizza Delivery

- When you want to order pizza to your home, you can use this on the phone.

A: 피자를 주문하고 싶은데요.
(=I'd like to order a pizza.)
[Pizza reul joo moon ha go sip eun de yo.]

B: 어디십니까?
(=Where are you?)
[eo di sim mi ka?]

A: 사직동 22 번지입니다.
(=My address is 22 Sajik Dong)
[sajik dong i sip i beon ji im mi da.]

B: 무슨 토핑을 원하세요?
(=What kind of topping would you like?)
[moo seun topping eul weon ha se yo?]

A: 아무거나. 시간이 얼마나 오래 걸리죠?
(Anything. How long does it take?)
[a moo geo na. si gan i eol ma na geol lli jyo?]

B: 30분입니다.
(=Thirty minutes.)
[sam sip boon im mi da.]

- Words & Expressions -

가. 피자 - pizza
나. 주문 -order
다. ~하고 싶은데요 - I want to do~
라. 어디-where
마.입니다-am, are is (formal)
바. 무슨 -what (Noun)
사. 아무거나-Anything, whatever is Ok
아. 시간-time
자. 얼마나 오래-how long
차. 걸리죠-take (time)?
카. 30분- thirty minutes


Ca sa respectam adevarul istoric, sa ne amintim ca pizza e un fel traditional italian. Ca a invadat toata lumea odata cu globalizarea e o alta poveste
Am gasit pe net una care mi s-a parut mai aspectuoasa, cica se cheama Pizza Supreme:

O fi asta suprema, eu prefer sa le consum pe cele preparate de mine in casa, cum ar fi cea de mai jos:
Daca vreti sa ascultati explicatiile lui Raoul Teacher iata si videoclipul



Niciun comentariu: