vineri, 10 decembrie 2010

You're Beautiful--Clisee

In materie de seriale am o vasta experienta. Am vazut si eu, ca toata generatia mea, Dallasul si Dinasty, apoi la bulgari Escrava Isaura si cate si cate mai cate altele, le-am uitat si numele. Apoi au venit la rand, pe langa soap-operele americane, telenovelele sud americane. Cred ca prima pe care am vazut-o se chema Inger salbatic, toata lumea abia astepta sa-l vada pe Juan, cu zambetul lui minunat, si ironia soartei a facut ca actorul sa moara ...de ras. 

Un timp n-am mai vrut sa mai aud de seriale, telenovelele aveau cam toate aceeasi schema: fata sau baiatul de mahala care erau de fapt fii nelegitimi ai unui mare bogatas care in final, dupa multe intrigi, nenorociri si alte alea scapa de saracie si toata lumea e fericita. Totusi am urmarit cu interes "Aur si Noroi" in care nu se folosea glicerina in scenele cu plans iar actritele aveau ochii rosii si le curgea nasul pe bune de atatea lacrimi adevarate. Mi-a placut si Terra Nostra, datorita lui am avut o convorbire cu inima pe tava, cum se spune, cu o mexicanca in Salt Lake City si, pt ca imi plac serialele cu familii numeroase, datorita "Surorilor" m-am imprietenit pe loc, in acelasi oras, cu o emigranta din Romania.

De curand Coeea de Sud a cucerit Asia prin numitul Hallyu, un val de filme, seriale si cantece, valul a ajuns, prin intermediul TVR si in tara noastra. Cand am vazut "Queen Seon Deok" am fost cucerita, ca mare parte dintre telespectatoarele globului, de farmecul lui Bi Dam, interpretat de Kim Nam Gil. Internetul si un calculator mai performant mi-au permis sa mai vad cateva din filmele in care a jucat, precum si miniseria "Bad Guy". Atata ca in acea serie mi-a atras atentia alt actor, Kim Jae Wook. Am cautat sa-l vad in alte productii si asa am ajuns sa urmaresc cu sufletul la gura si cu parere de rau ca ratingurile in tara de origine sunt destul de scazute, sensibil mai scazute decat pe internet, "Mary Stayed  out all Night". 

Dar in MSOAN, personajul interpretat de KJW are din nou de luptat cu un adversar redutabil, interpretat de un mai tanar star (ma pregateam sa scriu star in devenire, dar deja pe Yahoo! Buzz Awards e pe locul 1 intr-un sondaj despre Top Male Star si Top Asian Star) Jang Geun Suk, si am asa o impresie ca n-are nici o sansa. JGS a avut rolul principal in alta serie, destul de apreciata, "You're Beautiful".

Si asa am observat cateva clisee in serialele sud-coreene. Primul e ca totdeauna fata care un rol important in serial (In YB chiar e destul de important) este curtata de cel putin doi rivali. Ma intreb daca nu cumva si in Coreea este un nr excedentar de baieti, ca si in China. Asta n-ar fi bine pt ca societatile in care nr baietilor e mai mare decat al fetelor exista un grad mare de agresivitate care poate duce in final la acte de violenta sau chiar incercari de cotropire a altor tari.

Apoi de f multe ori eroul (sau eroina, dupa caz) principal e sarac dar extrem de talentat, smerit si cinstit, capabil de eforturi supraomenesti pt cariera, lucru care nu e deloc la indemana unui om obisnuit. De asemenea exista probleme cu parintii acestor personaje, ori au decedat, ori se poarta extrem de rau cu ei.

In You're Beautiful exista mai multi rivali care doresc sa cucereasca iubirea fetei, ambii eroi principali au probeleme cu parintii, iar unul din personaje provine dintr-un opfelinat, deci saracia isi spune si ea cuvantul. Ce nu pot intelege e ca intr-o cultura atat de plina de moralitate cum e cea coreeana fata e de cele mai multe atrasa de "bad boy" care e cam misogin si nu odata deadreptul mitocan. 

Si mai e un cliseu: acela ca toate problemele se rezolva la o bauta (si in filmele si serialele coreene se bea serios, indiferent daca e vorba de personaje feminine sau masculine) Deasemenea se foloseste din belsug glicerina pt ca atat fetele cat si baietii (chiar si ceei macho) nu se sfiesc sa dea apa la soareci ca sa arate cat de dramatica e situaitia.

Am de gand sa scriu si despre sound track, pt ca atat KJW cat si JGS (ba chiar si Jung Yong Hwa, care a primit premiul pt New Star, caracterizat drept "milky boy" sau, cum am spune noi, "un baiat de zahar", care interpreteaza un rol de gentleman perfect) sunt atat actori cat si cantareti (nu mai spun cat sunt de frumosi) dar deocamdata am sa copiez de pe Drama Wiki cateva date:

  • Title: 미남이시네요 / Minami Shineyo
  • Also known as: He's Beautiful / You're Handsome
  • Genre: Romance, comedy
  • Episodes: 16
  • Broadcast Network: SBS
  • Broadcast period: 2009-Oct-07 to 2009-Nov-26
  • Air time: Wednesday & Thursday 21:55 

Cast

A.N.JELL
Extended cast

Production Credits

Recognitions

  • 2009 SBS Drama Awards: Netizen Highest Popularity Award (Jang Geun Suk)
 Am sa mai spun doar ca saptamana trecuta cele mai mari ratinguri in Korea le avea serialul Giant (60 de episoade, s-a terminat pe 7 decembrie) pe care il puteti vedea pe Drama Crazy urmat de Secret Garden, o miniserie de 20 de episoade, care poate fi vazuta tot pe Drama Crazy, tot subtitrata in engleza.

Niciun comentariu: