vineri, 24 decembrie 2010

Lectia de Economie Politica

Circul rar cu autobuzul dar zilele trecute am avut treaba in Cismigiu si am mers pana acolo cu 178. Cand am urcat in autobuz am fost izbita de discursul pe un ton f ridicat al unui minoritar caruia am sa-i spun tigan, si nu rrom, aflat undeva in spatele autobuzului. Soferul i-a atras atentia sa nu mai vorbeasca atat de tare, ca l-a ametit de cap. Minoritarul ar mai fi continuat sa zbiere daca de pe scaunele din fata nu s-ar fi intors catre el alti conationali si nu i-ar fi spus ceva pe limba lor (in nici un caz nu au zis "mucles" care, daca nu ma insel, inseamna taci) determinandu-l sa inceteze. La scurt timp dupa aceea cel mai in varsta dintre ei, imbracat in alb si cu o caciula cum poarta cei ce merg cu capra (jumatatea lui avea in poala o capatana de tap, dupa coarne) a exclamat, aratand spre o vila de pe deal "uite unde sunt banii lui Basescu".

Si a urmat o adevarata lectie pe care le-a tinut-o, intr-o limba romana pe care doar "milihardele" o tradau ca are reminiscente de rromanes, celor doi calatori din fata lui, care dupa toate aparentele erau bucuresteni. Le-a explicat ca bancile au dat bani pt a se face vile si ca acum banii stau blocati in cladiri, le-a spus cum e cu profitul exagerat pe care aceleasi banci il obtin, a reamintit in treacat ca pe vremea lui Ceausescu nu gaseai rahat, sau biscuiti pe care sa-i cumperi sa le dai la copii, dar ca acum se gasesc de toate de cumparat, dar nu sunt bani (precizez ca limba roamana folosita de el era mai corecta decat cea folosita de multi dintre locuitorii capitalei noastre, imi pare rau ca nu l-am inregistrat).

Preluase insa si o informatie eronata, anume ca "in Pipera, la Becali, s-au intins constructiile de nu mai e Gradina Zoologica" dar a fost contrazis de catre unul din cei cu care discuta, un om mai in varsta, care i-a spus ca Gradina Zoologica exista bine-mersi, si a admis ca poate informatia pe care o are nu e corecta.

Dupa un timp tigancii i s-a facut rau si omul a deschis geamul. Era seara si, desi mai cald decat e normal in Decembrie, era totusi frig, dar nimeni nu a protestat. La gara s-au pregatit sa coboare si i-am rugat sa inchida geamul. A facut-o altcineva dar tiganul nostru s-a intors si, ca orice om civilizat, si-a cerut scuze pt inconveninet. Eh, de ar fi toti conationalii lui asa...

Niciun comentariu: