luni, 22 aprilie 2013

Lectia de coreeana--Vinovatii fara vina

Cred ca nu e om in tara asta sa nu fi auzit macar odata acest indragit cantec al formatiei Colibri, "Vinovatii fara vina" Si sa nu fi stiut ca regretatul Florian Pittis a purtat plete de cand il stiu, si il stiu de f de mult. Iata insa ca nu numai in Romania exista "vinovati fara vina" ci si In Coreea de Sud.  Raoul Teacher (박원길 Park Won Gil) ne-a oferit la lectia cu nr 77 (ei da, am ramas cumplit de in urma cu postarea lectiilor sale aici) un cantec in care exista exact ideea din cantecul romanesc. Am sa copiez textul lectiei sale si o sa incerc sa il traduc si sa il adaptez in romana, apoi voi copia si textul formatiei Colibri, ca sa vedeti daca am sau nu dreptate:


Published on Apr 20, 2013
= 라울선생님의 외국인 한국어 강좌 (K-Pop Korean) (Vol.4) =

77. Korean Basic K Pop Song
(아주 가끔은)

- 아주 가끔은
(Once in a while)
- Shin, Hae-cheol

대낮에 길을 걷다보면
(=During the day, walking on the street) 썰렁함을 느껴.
(=makes me feel chilly,)
왜 그렇게 황당한 표정으로
(=Why do they see me)
날 쳐다들 보는지?
(=in so embarrassing faces?)
난 집에 혼자 있을 때는
(=When I am at home alone,)
책도 봐.
(=I even read books.)
내 할 일은 알아서 해왔다고 생각해.
(=I think I have done my works well.)

물론, 내 치마 길이가
(=Of course the length of my skirt)
좀 짧긴 짧지만,
(=is rather short, but)
내 색채 감각이
(=My color sensation is)
좀 대담하긴 하지만
(=rather daring, but)
그게 뭔 대수라고, 하늘이 무너지니,
(=Is it something big? Does the sky collapse from it?)
난 그저 나 자신이
(=I just, myself,)
소중한 것뿐이야.
(=cherish myself.)
뭘 봐?
(=What are you looking at?)

때로는 미쳐보는 것도 좋아.
(=Once in a while, going crazy is good.)
가끔 아주 가끔은
(Sometimes, once in a while.)
그렇게 놀란 표정하지 말고 일어나 봐.
(=Never get surprised and stand up.)
그댄 자신 안에 갇혀있어.
(=You are trapped in yourself.)
이젠 문을 열고 세상을 봐.
(=Now open the door and see the world.)

Din cand in cand

Cand trec pe strada in timpul zilei Simt cum inghet
De ce se uita la mine atat de ciudat?
Cand sunt acasa
Chair citesc carti
Si imi fac bine treaba.

Sigur ca am fusta 
Mai degraba scurta
Culoarea ei 
E mai degraba stridenta
Dar ce mare lucru? Se prabuseste cumva cerul?
(Mai romaneste ar suna: Ce mare scofala? Cade cerul pe noi?)

Eu pur si simplu
Ma simt bine asa
Ce va uitati asa?

Cateodata e bine sa innebunesti (sa o iei razna)
Cateodata, din cand in cand.
Niciodata sa nu fi surprins si sa stai pe picioarele tale (sa stai drept)
Esti prins in propria ta capcana.
Acum deschide usa si priveste lumea.

Voi insera atat videoclipul lui Raoul Teacher (박원길 Park Won Gil) cat si cantecul original




Si acum versurile si cantecul formatiei Colibri

Vinovatii fara vina

Sunt curat la trup, curat la suflet,
Vreau sa-i inteleg si sa-i iubesc.
Nu conteaza cat de lung am parul,
Important e cat de mult gandesc.

Simt in trup pletosii daci, comati,
Firea mea e saltul omenesc.
Nu conteaza cat de lung am parul,
Important e cat si cum gandesc.

Lume, lume, sora lume,
Lume, lume, sora lume,
De ce esti rea, rea de gura,
De ce ne privesti cu ura?
Vinovatii fara vina
Cer sa se faca lumina.

Vrea sa-nalt castele de gandire,
Vreau sa fiu lasat sa simt cum cresc.
Nu conteaza cat de lung am parul,
Important e cat si cum gandesc.

Nu e loc de noi in lumea voastra,
Nu-s din noi acei ce ne muncesc
Si tin cont de cat de lung am parul,
Nu de cum si cat de mult gandesc.

Lume, lume, sora lume,
Lume, lume, sora lume,
De ce esti rea, rea de gura,
De ce ne privesti cu ura?
Vinovatii fara vina
Cer sa se faca lumina.

Hei, voi, neatenti la viata noastra,
Hei, voi, ce ne credeti pui de drac!
Gandurile voastr-s si-ale noastre,
Gusturile insa nu ne plac.

Hei, voi, care-ati fost odata tineri,
Hei, voi, care stiti ce-i omenesc!
Nu conteaza cat de lung am parul,
Mai presus e cat si cum gandesc.

Lume, lume, sora lume,
Lume, lume, sora lume,
De ce esti rea, rea de gura,
De ce ne privesti cu ura?
Vinovatii fara vina
Cer sa se faca lumïna.





Niciun comentariu: