duminică, 7 aprilie 2013

Faith--The Great Doctor---Coabitarea

Mi-am luat iniam in dinti si am apasat la un moment dat pe butonul Bookmarks in cautarea ultimelor episoade din serialul asta la care m-am uitat atat pentru scumpetea de Lee Min Ho, cat si pentru rautatea de Ki Cheul, interpretat de Yu Oh-Seong. Desi rolul acesta seamana ca doua picaturi de apa cu cel din Soo Ro, personajul cel  rau parca a fost mai bine creionat de scenarista decat personajele pozitive.

Finalul a fost asa cum m-am asteptat, cu happy end, dupa cateva scene care mi-au amintit atat de Ziua Cartitei (Groundhog Day), filmul cu  Bill Murray,  cat si de "Sfarsitul Eternitatii", romanul lui Isaac Asimov care trateaza tot o calatorie in timp in care eraul se intalneste cu propria lui persoana. Deh, cum zice Eccleziastul "Nimic nou sub soare". Observati va rog ca v-am pus link atat la situl unde puteti vedea filmul cu subtitrare in limba romana, cat si la cel unde puteti citi sau descarca (daca aveti cont Scribd) romanul lui Asimov.

Dar nu m-as fi apucat sa scriu despre un serial care a sfarsit prin a ma face sa imi pierd interesul (ca sa nu spun cinstit ca m-a plictisit) daca nu ar fi fost in episodul 23, penultimul, o scena scurta, dar foarte actuala prin implicatiile sale.

Deci sa recapitulam...regele Gongmin al Goryeo, (1330–1374), care a domnit intre 1351-1374 era privit de supusii sai, si in special de atatputernicul Ki Cheul, care avea rude suspuse la curtea Chinei (sora lui era imparateasa Yuan) cam ca un fel de papa-lapte. Dar iata ca micutul a devenit, spre surpriza multora si mai ales a lui KC, un mare politician, gata sa coabiteze cu dusmanul sau de moarte, un fel de Zeus goryeonean.

Vi se pare cunoscut? Mie da...Ki Cheul ar fi, stiti voi cine, iar regele ar fi micul Titulescu...Dar...totul ar fi fost bine si frumos pentru KC daca regele nu ar fi avut un prieten si aliat de nadejde in generalul Choi Young (presedintele senatului, adica)...Si credeti ca generalul i-a lasat pe cei doi sa coabiteze in voia cea buna, linistiti si fericiti? Ei bine, nu. A pus mana pe sabie (mana care ii cam tremura) si a transat problema in stil coreean...Eh, daca am fi si noi coreeni, n-ar mai fi ajuns fosta procuroare sefa ce a ajuns acum...Dar, cine stie, nu e timpul trecut ca istoria sa se repete si sa se aplice si la noi...

De la Drama Beans am imprumutat niste poze, ca sa nu fie articolasul asta de tot nesarat.


Ryu Deok-Hwan King Gongmin
Lee Min-Ho Choi Young

Kim Hee-Seon  Yoo Eun-Soo
Yu Oh-Seong Ki Cheol

Wikipedia a publicat, in articolul dedicat regelui Gongnim si un portret al acestuia.

Niciun comentariu: