joi, 4 aprilie 2013

Grea e gramatica asta, frate. :(

Tot luptandu-ma cu coreeana, am inceput sa uit gramatica romana. Am constatat asta sharuind o poza de pe o pagina fb de ajutat strainii sa invete coreeana. Ca sa ma dau mare, i-am pus un motto pozei:

Learn Korean language with the Korean Word Game (asta e numele paginii fb) also I forgot to put future tense: Will do = 할거야

In ce priveste conjugarea noi le dam clase coreenilor. Am incercat sa imi amintesc cele patru forme ale timpului trecut, si mi-am amintit doar perfectul simplu, perfectul compus si mai mult ca perfectul...eu fusei, eu am fost eu fusesem...sa fie viitorul trecut? eu voi fi fost?
Mi-e lene sa caut pe net, chiar daca memoria mea nu mai e ce a fost...(prefectul trecut)
Nu mai vorbesc de moduri: indicativ, subjonctiv, optativ, imperativ, pasiv...

Cat despre gramatica engleza. peace of cake...


Si a urmat un schimb de scantei, pardon idei, cu o doamna profesoara care mi-e draga. Schimbul acesta poate fi admirat pe peretele (wallul) meu de fb, il pun aici pt nefericitii care nu au cont acolo sau nu il pot accesa...( stiti ce zice Daniel Buzdugan in imnul lui:
Poti sa fi tu un mare geniu da oricat insisti
Daca n-ai Facebook nu existi
)

Magda Magdalena Buna seara! Modul conjunctiv, iar pasiva este diateza pasiva, activa si reflexiva.Scuze, nu vreau sa fiu aroganta.O fac cu drag.

Vio Munteanu Fa-o, ca eu am studiat ultima data gramatica in 1957....Modul subjonctiv este tot una cu cel conjunctiv, noi asa l-am invatat. Totusi care e al patrulea timp trecut, Magda Magdalena?

Magda Magdalena Mai mult ca perfectul.Se incepe cu imperfectul, perf.simplu, perf.compus si m.m.c.p.Asa-l prescurtam noi acum.

Vio Munteanu Am uitat imperfectul, uita-m-ar relele, si doar il pomenii...dar nu stiu cum ramane cu perfectul simplu...il pomenisem si pe el?

Magda Magdalena Pe acela l-ai pomenit.

Vio Munteanu Pe care nu l-am pomenit, rogu-te?

Magda Magdalena Imperfectul.Asa cum ai spus.

Vio Munteanu Si cum arata imperfectul asta, ca eu, fiind perfecta, nu imi aduc de loc aminte

Magda Magdalena Eu eram, tu erai, el/ea era...etc.

Vio Munteanu aha, daca il pomeneam, imperfecta eram

Magda Magdalena Toti suntem 'imperfecti"!

Vio Munteanu E normal sa prescurtam m.m.c.p. ca daca il scrim intreg intra strainii care vor sa invete gramatica romana in toate boalele, cum adica sa fie cineva mai mult ca perfect?

3 comentarii:

Anonim spunea...

(♥ ‿ ♥)(✿‿✿)(☆‿☆)(◕◡◕)
Anoet Mangu

Traveling Hawk spunea...

Te admir pentru vointa de a continua sa inveti! Desi mi-ar placea sa rup macar cateva propozitii, mi se pare extrem de greu. Stiu cuvinte disparate, pe care le-am invatat din seriale, dupa ureche. Ele mi-au adus INSAaplauzele unei coreence din Seoul (traitoare in SUA) care a fost in grupul meu in excursia din Uzbekistan:)Nu ca as crede ca inseamna ceva, dar mi-au cazut bine si am fost tare mandra d emine. Comparativ cu ce faci tu insa acum, sunt tare departe.

Viorica spunea...

Draga mea, sa nu crezi ca eu sunt chiar asa de departe...Nici gand sa fi invatat, de exemplu, ce scrie pe poza de mai sus.
Te cred ca ti-au cazut bine laudele is ca te-a isimtit mandra. Cine nu ar fi simtit la fel?