miercuri, 17 noiembrie 2010

Sfaturi practice pt internauti.

Cand am pus prima data mana pe un computer nu banuiam ca voi ajunge sa devin propriul meu IT-ist. Dar nu degeaba se spune ca nevoia te invata. Si daca mai ai si curaj combinat cu o doza mare de inconstienta ajungi sa mai stii cate ceva din acest domeniu atat de complicat al instalarii programelor si a setarii lor. N-am sa va spun de cate ori am dat-o in bara pana am invatat putinul pe care il stiu.


Primul sfat: daca aveti vreo problema cititi cu multa atentie "Help".  Pt mine nu e mare lucru, pt ca stiu ceva engleza. Cred ca pt ceilalti, daca nu gasesc "Ajutor" in romana ar fi o idee sa apeleze la Google Translate sau oricare alt instrument de traducere au la indemana. Se pune problema sa si intelegem termenii folositi. Nu e lucru usor, dar exista Webopedia, Glossary, Computer Dictionary, etc. La inceput e greu, dar cu rabdare si perseverenta ajungeti sa va descurcati in hatisul acesta atat de complicat. 

Al doilea sfat; daca va hotarati sa instalati singuri programe cititi cu foooaaarte mare atentie fiecare cuvant afisat in Wizardul de instalare. Fiind cam pripita nu odata mi s-a intamplat sa apas aiurea pe cate un buton si pe urma sa dau din colt in colt pt ca nu mai stiam cum sa schimb setarea. Nu e de mirare ca in Irlanda am primit un avertisment f sever: "nu cumva sa te apuci sa instalezi vreun program pe acest computer!".

Al treilea sfat: daca ajungeti pe vreun forum, indiferent de tema lui, si cititi acolo indicatii cum trebuie sa procedati nu va repeziti sa aplicati cele scrise. La fel ca si in medicina e f important sa mai cunoasteti si alte opinii. Nu toate indicatiile sunt date de persoane binevoitoare sau competente. De ex, cineva voia sa stie ceva legat de msi, care e esential pt functionarea buna a oricarui calculator. Primul sfat aparut pe forum spunea alarmat: "Sterge-l imediat, e un virus". Daca persoana respectiva ar fi aplicat acest sfat putea sa-si ia adio de la functionarea normala a computerului. Cred ca era vorba doar de prostie, si nu de rea vointa.  Cel mai bine e sa mergeti pe forumul providerului programului si sa urmariti indicatiile date de administrator.

E adevarat ca in momentul in care Internet Explorer6, cu care am lucrat pe alt computer, a refuzat sa-mi mai arate blogul nici unul din sfaturile de pe forumuri sau de la Microsoft nu mi-a ajutat. Nici pana in ziua de azi nu stiu cum se poate repara, Windowsul nu ma poate ajuta, era Win 2000, care deja nu mai primeste ajutor de la Microsoft, pt ca e prea vechi.

Am scris toate astea pt ca am privit stupefiata cum Firefoxul, pe care l-am ales ca browser preferential (default) pt ca IE nu-mi arata tot blogul (se pare ca e vorba de ce crede el ca e sigur sa expuna) imi afiseaza ceva ce nu mai vazusem de la IE6, anume ca nu gaseste cookie (un programel special care spune sitului respectiv ca l-ai vizitat) de la Blogger si de aceea nu mi-l deschide. Am apasat pe help din pagina (blogger will show you how), am sters cache (locul unde sunt depozitate datele despre ce am vazut eu cu FF) si gata, uite ca pot sa ma dau mare si sa dau si altora sfaturi. Cum am gasit cache e alta mancare de peste, si n-am de gand sa va spun.

Pt cei abonati la Feed: fiica mea, care il primeste pe iGoogle, mi-a spus ca a fost nevoita sa se dezaboneze si sa se aboneze din nou ca sa-l deblocheze. iar Feed Validator imi spune ca blogul are niste greseli de redactare, dar eu nu posed cunostintele necesare (he, he , he credeati ca ma dau modesta cand zic "putinul pe care il stiu") ca sa le corectez si cica din cauza asta unii readeri au probleme.

Niciun comentariu: