joi, 20 iunie 2024

Paradoxul Ucigașului, Crimă și Pedeapsă

Unul dintre personajele serialului ”A Killer Paradox” este un hacker care se crede un erou (Hero) chemat să facă justiție dincolo de limitele legii.
Hacker Noh Bin (played by Kim Yo-han) în ”A killer Paradox”
Și pentru că scenariul nu a epuizat întâmplările din sursa scenariului, lăsând loc pentru sezonul următor, am decis să urmăresc alt serial negru, japonez de data asta, ”Antihero”, care încă din momentul 2:29 al episodului 1 pare a da răspuns la întrebarea ”care e de fapt Paradoxul ucigașului”?


Răspunsul este cât se poate de deprimant ”În momentul în care ai devenit un ucigaș viața ta s-a terminat”

Dar nu am trecut cu vederea faptul că un rol important în partea doua a serialului sud-coreean este conferit cărții lui Dostoievski, ”Crimă și Pedeapsă” iar eu am citit cam de multișor cartea și nu-mi aduceam aminte toate nuanțele narațiunii am căutat în Wikipedia articolul care îi este dedicat. .

https://ro.wikipedia.org/wiki/Crim%C4%83_%C8%99i_pedeaps%C4%83

Citatul următor din acest articol mi-a amintit un film american care a adus protagoniștilor Susan Sarandon și Sean Penn precum și regizorului Tim Robbins multe premii, ”Dead Man Walking”

” ideea că mântuirea este o opțiune posibilă pentru toți oamenii, chiar și pentru cei cu păcate grave.”

https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Man_Walking_(film)

În serialul sud-coreean mi se pare că se pune mai mult accent pe ideea că personajul principal creează impresia că ar avea o putere supranaturală care îi permite să identifice oamenii răi sau imorali înainte ca justiția omenească să îi pedepsească., deși el nu este convins pe de-a-ntregul de acest lucru Faptul că în episodul 8 cartea este distrusă prin foc lasă loc la mai multe așteptări pentru sezonul următor, îndepărtate de învățăturile care s-ar putea trage din romanul lui Dostoievschi. 

Hackeri cu abilități ieșite din comun, care îi sunt un real sprijin personajului principal au mai fost și în alte seriale, deși nu cu acceptarea sacrificiului de sine în slujba idealului, ca în ”A Killer Paradox” au mai fost și în alte seriale dintre care aș aminti două sud-coreene : ”Healer și ”Taxi Driver”

Kim Mi Kyung în ”Healer”


Ah Go Eun în ”Taxi Driver”


Niciun comentariu: