marți, 19 septembrie 2023

Plante cu flori verzi (fotografii personale)

Din multitudinea de culori pe care ne-o oferă florile cele mai interesante mi se par cele de culoare verde. Am văzut de-a-lungul timpului mai multe flori de această culoare și mereu m-au fermecat. Am văzut întâi în Grădina Botanică o tufă de trandafir verde, apoi niște crizanteme verzi în buchete oferite de Diana, fiica noastră, niște lalele verzi într-o grădină din cartier și în sfârșit o floare al cărei nume nu îl cunoșteam, tot dintr-un buchet de la Diana.

O prietenă de pe Facebook a comentat că ar fi Allium dar altă prietenă, care a absolvit Facultatea de Horticultură a spus că nu poate fi Allium. M-am uitat cu atenție la buchet și am observat că tija plantei semăna foarte bine cu cea de garoafă, nu însă și planta.

Am căutat să văd ce plantă este. Am mers întâi la pl@nt.com unde am introdus trei fotografii decupate din pozele cu buchetul. Întâi a spus că e Eucaliptus, apoi Astroerminia și în final a dat verdictul NO PLANT.
Am mers atunci la Google și am căutat Green flowers și în sfârșit am aflat răspunsul corect: Dianthus ‘Green Ball’
”Scientific name: Dianthus barbatus ” https://www.allaboutgardening.com/green-flowers/ Florile din buchetul de la Diana care conțin Garoafa cu flori verzi în formă de minge







Această ultimă poză este de pe situl la care am pus link.

Trandafirul verde din Grădina Botanică












Lalele verzi dintr-o grădină din cartier. Pozele sunt făcute în 2021. După aceea nu-mi amintesc să le mai fi văzut.






Buchet de flori cu crizanteme verzi de la Diana 





Niciun comentariu: