vineri, 17 decembrie 2021

Totul e chimie!

 În multe din serialele coreene se pune întrebarea ”de ce ai băut atât dacă știai că nu ai voie?”. Se pune mai ales fetelor.

Abia când am citit cartea a cărei copertă o vedeți am înțeles despre ce e vorba. Spune acolo autoarea că unul din produsele metabolismului alcoolului în corpul uman este acetaldehida, care este foarte toxică, dar este transformată de o enzimă în acid acetic, care nu mai e toxic și se elimină prin rinichi.

Dar cam 30-40% din locuitorii Asiei de sud-est sau nord-est, adică din China, Coreea, Japonia și probabil și Vietnam, au o mutație a acestei enzime care face ca aldehida acetică să nu se mai transforme în acid acetic și deci consumarea alcoolului să devină și mai toxică.
Dacă aveți posibilitatea să vă procurați cartea vă recomand să o citiți (e cam scumpă, mie mi-a cumpărat-o Ancuța) pentru că mi se pare foarte accesibilă și celor cărora nu le-a plăcut deloc chimia. Credeți-mă, nu e deloc o pledoarie pro-domo.

Niciun comentariu: