joi, 30 iulie 2015

Artă comparată: Suzanne Valadon - Auguste Renoir

Hai să mă laud nițel, deși lauda de sine nu miroase-a bine, cu ce ochi format am în materie de pictură... Oricâte stiluri ar încerca un artist de cele mai multe ori e ușor să detectezi, într-o serie de tablouri oferite de exemplu de Google Search, dacă printre ele nu s-au strecurat și tablourile altor pictori, mai ales dacă ești familiarizat cu opera lui, dar se poate și la pictori ale căror creații nu le-ai mai văzut până atunci.

Mie îmi place foarte mult blogul lui Lee Pan Su, pe care îl știu de câțiva ani (de altfel și cu opera lui Kang Jang Won am făcut cunoștință întâi de pe blogul dumnealui) dar are un cusur: nu mă lasă să copiez textele și deci nu pot folosi traducerea automată ca să înțeleg exact despre ce este vorba.

Azi am deschis din nou o pagină din acest blog, dedicată artistei
Suzanne Valadon (1865-1938)  și primul lucru care mi-a atras atenția a fost un tablou care sigur nu e de ea, ci de Pierre Auguste Renoir. Uitându-mă cu atenție în dreapta jos am văzut și semnătura...Renoir.

Presupun că domnul Lee Pan Su spune în articol că Suzanne Valadon a fost influiențată, în unele din operele sale, de Pierre Auguste Renoir, lucru pe care îl veți putea constatat și voi. Primul tablou e de Renoir, celelalte de Suzanne Valadon




Niciun comentariu: