miercuri, 29 octombrie 2014

Linte roșie cu garnitură de orez (rețetă vegetariană)

Ce-am gătit ieri...Ultima dataă când am fost la Cora am cumpărat lentile roșii (red lentils = linte roșie). Voiam să le prepar cu lapte de cocos, am o cutie uitată în cămară. Am căutat o rețetă accesibilă, Epicurious.com, la rețetele căruia am fost abonată ani de zile, mi-a fost și de astă dată de ajutor... dar am uitat să pun pe masă cutia și mi-a ieșit din minte.

Am folosit în schimb, pe lângă ceapa si usturoi trase în ulei de măsline, turmeric, chili ”ochi de pasăre” pentru că sunt mai iuți, șofran adus de Diana din Spania (șofranul e cel mai scump condiment de pe planetă, mulțumesc scumpa mea fetiță....așa îmi zicea mamița până a murit, ”fetiță”) un pic de cardamom (al doilea cel mai scump condiment de pe planetă, adus de cealaltă fetiță, Anca, din Irlanda) si Garam Masala adusă de mine tot din Irlanda. But first, bineînțeles, punem apă, cam 1linte/3 apă (dacă foloseam laptele de cocos puneam doar 2 apă) si se fierbe în 15 minute, fără inmuiere, fără aruncat prima apaă.

Când am cumpărat orezul basmati (îmi place grozav aroma lui, deși nici cel jasmin nu e de lepădat) de la magazinul oriental din cartier, aveam de ales din mai multe sortimente. Aș fi luat din cel indian, dar am văzut că arabul care mă asista nu părea prea încântat, și l-am luat pe cel pachistanez, mai ales că e ambalat frumos. 

In orez am pus doar niste ulei de măsline (din cel sansa, sau de turte, cel extra vergin e prea aromat, îl folosesc la salate), turmris și praf de ghimbir. Am învățat, nu mai știu de unde, un truc, pun orezul cu apa la fiert 1/3, când dă în clocot îl fierb la foc mic 10-12 minute, până când orezul absoarbe aproape toată apa, apoi pun un capac etanș sau infășor oala în ceva, în acest caz o foaie de celofan de la ambalajele de flori și îl țin așa cam 15-20 de minute. El se fierbe la căldura remanentă și e excelent.

Niciun comentariu: