vineri, 23 august 2013

Compot asortat.pentru diabetici

Mamita are un par in curte...Cat a stat acolo n-a prea vazut fructe de la el, de cand a plecat pica de fructe ecologice, adica cu viermi...Cum noi ne ducem odata pe luna la Ciochina, de data asta am profitat ca perele sunt comestibile si sotul meu a cules cat de multe a putut. Numai ca nu pot fi pastrate prea mult timp, asa ca m-am decis sa aleg partea mancabila din ele si sa fac un compot.

S-au copt, sau mai exact au inceput sa se coaca si strugurii din vie. Mie imi plac unii foarte negri, numai ca la ora aceea nu erau chiar copti, totusi am cules cativa ciorchini, ale caror boabe au ajuns deasemenea in oala de compot.

Sotul meu cumparase niste prune. Nu se recomanda de obicei pentru diabetici dar la cat de acre sunt astea nu e nici un pericol. Compot a scris pe ele.

Mai aveam niste afine de padure. Nu pot sa imi explic de ce nu imi plac deloc, dar deloc...Pusesem cateva intr-un castronas cu indulcitor Diamant pudra, dar nu-mi venea deloc sa le bag in gura. Ati ghicit, in oala cu ele.

Mai departe a fost simplu, am pus apa, am fiert fructele pana s-au inmuiat si am adaugat un pic de vanilina, pentru aroma, se stie ca perele nu prea au aroma. Apoi am pus niste pastile de indulcitor Diamant si gata.

Ca sa fie reteta completa am sa pun poze cu fluturasul care se odihnea in par, precum si cateva din via cea cu rod inca bogat, si via va fi bogata pana va fi atacata de viespi si grauri. Si pentru ca in curte mai cresc si migdali, nuci si dovleci, o sa admirati si roadele lor.
Cat a trait sora mea migdalul plantat de ea nu a facut nicodata fructe. Anul acesta este plin de fructe...Nici nu stiu cum sa intrepretez asta. Poate acum a avut destula apa, pentru ca ei au nevoie de foarte multa apa si pomul se afla langa put. In schimb cel plantat de mamita sub nuc, intr-o zona mai saraca in apa, nu a facut decat intr-un an fructe, cand l-am amenintat ca il tai. De atunci l-am iertat si o sa vedeti ca e gol-golut de fructe, ba parca nici frunze nu mai are...in primavara pica de flori...
Nucilor in schimb le-a mers bine anul asta
Si dovlecilor semanati de omul care are grija de casa le-a mers bine:

2 comentarii:

Anonim spunea...

cum de rezist amigdalul la temperaturile egative?

Anonim spunea...

vai, strugurii cei negri sunt "copilaria" mea ! cand maninc din ei imediat imi revin toate aromele copilariei petrecute la Munteni_buzau.
Moniq