duminică, 28 iulie 2013

August Rush

Totul a inceput cu un video recomandat de prietena de pe fb, Sorina Dorojan... Nu numai ca mi-a placut videoclipul dar mi-a trezit si curiozitatea sa vad filmul. Si am avut parte de o placere pe care deja o credeam apusa. Filmul "August Rush" a avut parte de cronici amestecate, dar de mare admiratie si bucurie din partea mea. Sigur ca partea carcotasa din mine s-a gandit, ca multi altii, La "Oliver Twist" al lui Dickens, dar si la "Filantropica" lui Nae Carnafil sau "Slumdog Millionaire", filmul indian atat de amar.

Si facand comparatie sigur ca soarta lui August Rush mi s-a parut oarecum edulcorata, asa cum procedau americanii mai ales in perioada de glorie hollywoodiana, cand happy-endul era un "must be". Dar faptul ca am revazut-o pe Keri Russell, pe care o stiam din serialul "Felicity", ca Robin Williams isi expune si aici o parte din imensul lui talent, ca Jonathan Rhys Meyers interpreteaza cateva din succesele sale iar KR canta personal la violoncel, ca si "last but not least" minunea de copil Freddie Highmore m-au facut sa uit toate comparatiile si toate cliseele.

Nu mai spun nimic despre muzica, de o calitate cu totul deosebita, indiferent daca e vocala sau instrumentala, clasica, rock sau blues. Ceea ce a facut sa imi placa si mai mult filmul este ca l-am gasit pe un site unde a avut si subtitrare pentru surzi, dar si mentionarea fiecarei bucati muzicale, oricat de slab era sunetul pe coloana sonora. Daca nu stit engleza e pacat, eu nu ma ostenesc sa il caut in romaneste, pentru ca ma irita foarte des traducerile, oricat de mult isi dau osteneala traducatorii nostri, cel mai adesea tineri, cu un vocabular destul de dezvoltat dar avand cunostinte de cultura generala uneori suparator de reduse (eh, unde e scoala de altadata?).

Daca stiti totusi engleza dar scurtele mele laude nu v-au convins sa il vedeti, pe Wikipedia este povestit destul de in amanunt. Dar credeti-ma ca pierdeti foarte mult din farmecul jocului actorilor, al muzicii si al povestii.Oricat de mult imi plac filmele sau serialele coreene niciunul din ele nu mi-a produs o asemenea incantare, nici macar serialul pe care il apreciez cel mai mult, Giant. Poate pentru ca sunt mai sensibila la sentimentalismul vestic decat la sofisticarea orientului indepartat.

Din articolul citat din Wikipedia am copiat cateva date iar de pe net nu ma mai saturam sa culeg fotografii. Puteti sa vedeti si voi ce frumosi sunt protagonistii, frumusete care, spre deosebire de cele coreene, are prea putin sau deloc deaface cu bisturiul chirurgului plastician.


Directed by Kirsten Sheridan
Produced by Richard Barton Lewis
Written by Nick Castle
James V. Hart
Paul Castro
Starring Freddie Highmore
Keri Russell
Jonathan Rhys Meyers
Robin Williams
Terrence Howard
William Sadler
Alex O'Loughlin
Music by Mark Mancina
Cinematography John Mathieson
Editing by William Steinkamp
Studio Southpaw Entertainment
CJ Entertainment
Distributed by Warner Bros. Pictures
Release date(s) November 21, 2007
Running time 113 min.
Country United States
Language English
Budget $25 million
Box office $65,278,569 (worldwide)

Music

The final number with Lyla and Louis begins with Lyla playing the Adagio-Moderato from Edward Elgar's Cello Concerto in E Minor.
Except for "Dueling Guitars", all of August's guitar pieces were played by American guitarist-composer Kaki King. King's hands are used in close-ups for August Rush.

















Niciun comentariu: