vineri, 26 iulie 2013

The Assassins (previously known as Bronze Sparrow Terrace or Bronze Sparrow Platform)

Cand s-a difuzat la noi lungul serial chinezesc "The Three Kingdoms" am cedat nervos la un moment dat. Prea multe scene de razboi...Am preferat sa ma documentez de pe net despre acea perioada atat de agitata din istoria Chinei si sa ma uit la nu mai stiu ce serial coreean. Intre timp serialele coreene moderne au inceput sa devina pt mine suparator de previzibile, cam la fel ca cele sud-americane, si atunci mi-am petrecut mare parte din "timpul liber" socializand pe fb. 

Dar acolo una dintre prietenele coreene mi-a recomandat un articol despre acest film, The assassins, dupa ce anterior imi recomandase sa vad totusi in intregime serialul cu cele trei regate. Ca sa inteleg cat de cat ce se scrie in articolele in limba coreeana trebuie sa le copiez si sa le dau la tradus celor doua masini pe care le folosesc, Bing si Google. Dar platformele coreene de bloguri rareori ma lasa sa copiez ceva de pe ele. 

Asa s-a intamplat si acum, incat am comentat in mod stupid ca banuiesc ca e un sageuk, adica un serial istoric coreean. Nu-mi mai amintesc cum am dat totusi peste titlul in engleza al filmului si am vazut cam despre ce este vorba, dar tot nu l-am cautat online...Noaptea trecuta insa prietena mea iar a recomadat un film, si am crezut ca e vorba de acesta...L-am cautat si l-am vizionat...De fapt ea recomanda alt film, dar despre acesta alta data...

Filmul are la baza aceeasi perioada din Cele trei Regate, axandu-se pe incercari repetate de asasinare a lui Cao- Cao... Este in acelasi timp o tulburatoare poveste de dragoste intre Lingju interpretata de foarte frumoasa actrita Liu Yifei, care ii place atat de mult prietenei mele incat are ca poza de profil o poza a ei, si Mu  Shun, interpretat de Hiroshi Tamaki. Daca stiti engleza dar nu vreti sa vedeti filmul puteti citi despre ce este vorba in Wikipedia.

Am fost impresionata aici de expresivitatea actorilor, de unele scene destul de indraznete, cum ar fi cea de violare a imparatesei de catre fiul lui Cao-Cao, Cao Pi, ca si de costumele mult mai colorate si mai bogate decat cele din episoadele vazute din serialul mai sus amintit. Scenele de lupta insa uneori mi s-au parut un pic confuze, poate pentru altii or fi mai clare. Scenografia deasemenea este la inaltime...deci recomand si eu acest film. Poate il cumpara vreo televiziune autohtona si il traduce... Traducerea englezeasca de pe situl unde l-am vizionat e cursiva, lesne de inteles.

Am  sa copiez din Wikipedia cateva date despre film si distributia, am adunat de pe net si niste fotografii. La final am sa imprumut de la prietena mea si niste poze ale frumoasei actrite Liu Yi fei. Am sa mai spun doar ca informatiile de final despre echipele care au lucrat pentru film au fost atat de multe, listele atat de lungi incat puteam sa cred ca a u fost mentioante numele tuturor figurantilor si, fiind vorba de lupte armate, trebuie sa fi fost foarte, foarte multi.

The Assassins
Traditional     銅雀臺
Simplified     铜雀台
Mandarin     Tóng Què Tái
Directed by     Zhao Linshan
Produced by     Zhao Xiaoding
Written by     Wang Bin
Starring     Chow Yun-fat
Liu Yifei
Hiroshi Tamaki
Alec Su
Annie Yi
Qiu Xinzhi
Yao Lu
Ni Dahong
Music by     Mei Linmao
Lin Maoqing
Cinematography     Zhao Xiaoding
Editing by     Cheng Long
Studio     Changchun Film Studio
Release date(s)    

    26 September 2012

Running time     107 minutes
Country     China
Language     Mandarin

Distributia




















Niciun comentariu: