vineri, 8 octombrie 2010

Jurnal de calatorie Irlanda 2010 Cork 7 Octombrie 2010.

Am vrut sa incerc sa vizitez Catedrala St Mary, dar pt ca am plecat prea tarziu de acasa m-am oprit la Crawford Gallery. Din pacate desi joia programul e pana la 8 seara, si nu pana la 5, ca de obicei, salile de expozitie de la etajul 2 erau toate inchise. Imi amintesc de acum doi ani ca erau tablouri frumoase acolo, in plus era anuntata o expozitie de acuarele si cum mie imi plac acuarelele as fi vrut sa o vad. 

In schimb era o expozitie de grup intitulata Close to Hand, ceva cam prea modern dupa gustul meu. M-a intristat chiar ca un barbat care parea a fi unul din expozanti statea singur langa un ecran si vorbea intr-una, de parca prezenta o conferinta unui auditoriu numeros si f interesant. Ideea expozitiei ar fi sa arate cum interactioneaza artistul cu mediul inconjurator. Mi-au placut insa niste tablouri inseriate care formau impreuna un tot, un fel de puzzle, dar numai pe orizontala.




Am revazut cu placere doua tablouri emotionante, unul se cheama "Economic Pressure" si prezinta o scena de despartire, probabil inainte de emigrare, altul "Oamenii Sudului" determinati sa-si cucereasca libertatea cu arma in mana. 


La sectia de sculptura, care prezinta reproduceri in ipsos ale unor sculpturi  celebre am recunoscut o copie dupa sculptura din South Chapel, am fotografiat numai picioarele lui Hristos, le puteti vedea in cea de-a treia fotografie de mai jos. Am remarcat insa ca lipsesc multe din tablourile care mi-au placut acum doi ani, erau unele marine si unul interesant intitulat "Razboiul Pasrilor". E drept ca se cereau scuze pt ca unele tablouri au fost imprumutate la Dachau.



In campusul UCC am admirat din nou ciudata Lewis Glucksman Gallery si, pe cand fotografiam de zor si un grup de patru persoane (una din ele, un barbat cu mustata, o mai vazusem prin campus si mi-am spus "seamana cu cineva f cunoscut din Romania, dar nu-mi aduc aminte cine") s-a dat la o parte ca sa nu-mi obstructioneze obiectivul am auzit din nou dulcele nostru grai, dar nu m-am bagat in seama intervenind in conversatie.










Vremea a fost cam cainoasa si din nou m-am minunat de varietatea vestimentatiei trecatorilor, pe langa persoane cu jachete cu gluga tivita cu blanita sau cizme groase defilau nonslante fete cu fuste f scurte si cu picoarele fara ciorapi bagate in slapi de plaja, ca sa amintesc doar cateva cazuri. 




Trecand pe langa Facultatea de Farmacie am vazut pe ferestrele luminate ceva ce aducea cu un laborator de chimie, si parca am simtit o usoara reintoarcere in timp, dei sunt convinsa ca e mare diferenta intre dotarea precara a laboratorului in care mi-am petrecut cea mai mare parte din viata de slariata si cel admirat prin fereastra..

Pt ca tot am amintit de campusul UCC o sa povestesc ce ni s-a intamplat intr-o seara, inainte de inceperea cursurilor la universitate, mie si Liei. Ne dusesem pana in Fitzgerald Park dar eram cam necajite ca parcul era deja inchis (la ei chiar se incuie portile la parcuri seara) si mergeam pe College Road cand am vazut iesind din curtea UCC un animal care a traversat repede strada, pe care la ora aceea nu trecea nici o masina. O secunda amandoua am crezut ca e o pisica,  apoi un caine, cand i-am vazut coada lunga si stufoasa am exclamat intr-un glas "VULPEA" dar animalul deja disparuse intr-o curte. Nici vorba sa fac poza, abia de am inteles ce animal e, cand era sa mai scot aparatul din geanta?


Acum, cand campusul e invadat de studenti cred ca vulpea si-a mutat in alta parte terenurile de vanatoare.

Niciun comentariu: