sâmbătă, 13 decembrie 2008

Nestemate Argheziene

Frumusetea versului arghezian am descoperit-o abia dupa ce am terminat facultatea, in anii "dezghetului" relativ, cand s-a publicat si altceva decat "Peizaje" sau o parte din "Cuvinte Potrivite".

Am sa transcriu doua inscriptii care imi plac foarte mult. Acum cred ca ar fi fost nevoie de diacritice, dar Bloggerul nu le are in dotare.

Inscriptie pe o use

Cand pleci, sa te-nsoteasca piaza buna
Ca un inel sticlind in dreapta ta.
Nu sovai, nu te-ndoi, nu te-ntrista.
Purcede drept si biruie-n furtuna.

Cand vii, paseste slobod, razi si canta,
Necazul tau il uita-ntreg pe prag.
Caci neamul trebuie sa-ti fie drag.
Si casa ta sa-ti fie zilnic sfanta.

Inscriptia de mai sus s-ar fi potrivit poate, mai bine, s-o public de Ziua Nationala.

Inscriptia de mai jos are, dupa opinia mea, valoare universala, chiar daca e cam cinica.

Inscriptie pe un craniu

Paiata lui s-arata mereu cu alta masca,
Urzeala comediei sa nu i se cunoasca,
Jucand in mii de fete, naiv, acelasi rol
In care Mascariciul divin se da de gol.
Iubire, jertfa, lupta: costume, Doamne Gade,
Cuvantul cel din urma e-al astuia. El rade.

Niciun comentariu: