miercuri, 20 noiembrie 2013

Orice minune tine trei zile

Ieri am facut o calatorie neasteptata la Ciochina. Traversand Bucurestiul in drum spre A2 mi-au atras atentia niste panouri publicitare...si mi-am amintit zicala cu "Orice minune tine trei zile"

Minunea asta, ca si altele, e de import, si n-are nici o legatura, dar absolut niciuna, cu traditia americana a Thanksgiving, cand la ei se mananca in prostie mai ales curcan si placinta de dovleac pentru a se rememora buna intelegere dintre colonistii veniti in lumea noua si autohtonii, nativii...

Ca acea buna intelegere nu a durat este alta poveste.

Ca sarbatoarea asta care se petrece in ultima joi a lunii noiembrie a fost deturnata de consumism intr-o ocazie de a se vinde "la solduri", cum se obisnuia de mult de tot la noi (denumirea de solduri venind direct din americana, sold=vandut) o gramada de produse in vinerea imediat urmatoare, "Vinerea Neagra", "Black Friday", numita asa pentru ca oamenii se calca efectiv in picioare ca sa puna mana pe tot felul de chilipiruri, iar e o alta poveste.

Dar ca unele firme "fura startul" ca sa bata concurenta deja tine, zic eu, de capitalismul salbatic care, in loc sa aduca prosperitate si fericire pentru tot natul a creat o  prapastie imposibil de trecut intre o patura subtire de persoane, unele nerusinat de bogate (ma refer la cei care au incalcat chiar si legile facute de ei pt ei) si nefericitii de rand.

O fi sunand ce am scris mai sus "de stanga" dar din nefericire la noi intre Stanga si Dreapta e o bulibaseala de nedescris.

P.S. Sarbatoarea asta, Thanksgiving, este, ca si Chuseokul asiatic (tot traditional. tot autentic) un prilej pentru familii sa se adune si sa petreaca impreuna. In Coreea salariatii au liber trei zile incepand cu ajunul sarbatorii, o idee foarte inteleapta.

Ii multumesc prietenei Doina Manea ca mi-a atras atentia asupra acestui aspect in legatura cu USA.



Si ca sa "fur' si eu ceva am sa pun niste poze de Thanksgiving in avans, poze culese de pe net.



Niciun comentariu: