joi, 7 martie 2024

Runouni Kenshin

 Pe actorul japonez Takeru Satoh l-am văzut în două seriale: First Love | First Love: Hatsukoi (Netflix / 2022) - Harumichi Namiki și The Emperor's Cook | Tenno no Ryoriban (TBS / 2015) - Tokuzo Akiyama. L-am admirat în amândouă dar nu cred că acesta este motivul pentru care Facebook îl afișa insistent în News Feed în rolul din Rurouni Kenshin.

Ocupată fiind cu producții chineze nu am avut curiozitatea să văd despre ce este vorba în Runouni Kenshin dar azi noapte, văzând că este pe Netflix m-am decis să văd măcar Partea I, Origins.
Dacă nu m-aș fi documentat despre Războiul Boshin când am văzut serialul Yae no Sakura cred că aș fi înțeles cam jumătate, dacă nu chiar mai puțin din evenimentele în care a fost implicat Himura Kenshin cunoscut anterior cu numele Hitokiri Battosai.
Suntem atenționați de la început că filmul este foarte violent și deci nu m-am scandalizat de scenele în care mureau eroii filmului pe capete folosindu-se intens produse care arătau ca sângele real. Mi-a plăcut însă mesajul filmului, și anume că viața simplă și pașnică e mai prețioasă decât toate averile și toate pozițiile înalte în societate.
Perioada în care se petrece acțiunea filmului este cea a ultimului Shogun, când Japonia s-a deschis către lume iar mărfurile și mai ales armamentul modern au intrat în țară iar Împăratul a preluat puterea, cu multe vărsări de sânge, din mâna Shogunului.
În Yae no Sakura samuraii credincioși Shogunului, care au fost înfierați de guvernul de la Tokio ca trădători, sunt reabilitați, fiind prezentați ca figuri mai luminoase decât cele care au creat Japonia modernă, așa cum o știm azi.
Sunt cinci filme în seria Runouni Kenshin, toate pot fi văzute pe Netflix, după câte știu: Origins (2012), Kyoto Inferno (2014), The Legend Ends (2014), The Final (2021) and The Beginning (2021).
Poate o să le văd pe toate, deocamdată intenționez să mă întorc la serialele coreene, deși mi se pare că farmecul lor a cam început să pălească.






Niciun comentariu: