joi, 14 martie 2024

Maximo Laura, Peru, Tapițerii.

 Pe vremea când Mamița își petrecea zilele de iarnă țesând cuverturi cu diverse modele interesante, mai mult sau mai puțin stilizate, modele împrumutate de pe la vecine, sau când mă uitam la modele geometrice multicolore ale scoarței de pe perete, țesută tot de ea în tinerețe sau când admiram covoarele Mamei Mari care aveau modele de tablouri mai mult sau mai puțin celebre nu îmi imaginam că se pot pune atâtea simboluri mistice și spirituale în covoare țesute de mână, așa cum am văzut în fotografiile operelor create de Maximo Laura. 

Este un maestru țesător cunoscut în America Latină are un muzeu în Lima, Peru și altul în Cuzco, Chile. A țesut în covoarele sale toată dragostea și admirația lui pentru spiritualitatea ancestrală andină, introducând numeroase simboluri. Recunosc că pentru mine, mult mai familiarizată cu simbolurile și miturile europene îmi este cam greu să descifrez toate sensurile acestor imagini.  

Pagina lui Maximo Laura, maestru tapițer peruan din generație în generație este un adevărat tezaur de articole și opere dedicate culturii și spiritualității andine. Dacă limbajul e simplu, nesofisticat și poate fi înțeles, cred eu, și de necunoscătorii de limba spaniolă țesăturile sale, adevărate tablouri țesute, sunt pline de simboluri, sunt sofisticate și mai greu de înțeles și asimilat de cultura noastră europeană.
https://www.facebook.com/maximolaura Dacă sunteți interesați de procesul de creație al tapițeriilor puteți găsi tot (în engleză) aici

Am adunat aici câteva fotografii găsite pe pagina sa de Facebook și vi le ofer și vouă spre admirație. Am păstrat numele tablourilor în original. 

Ternura
Solsticio
Sea World - Happy Sunset 
Regreso a Casa. 
Paisaje de primavera
Mirando El Equilibrio De La Vida,
Mirada del guerro
El abrazo de la amada 
Conciliación
Celebración en una noche de Luna 
Cabalgando en las Alas del Amor
Aufurio a la abundancia
ANDEAN CROSS (e un ciclu) Spiritual View of the Andes
Amor de Madre
Almas gemelas
Ritual de abundancia 
Ritual de las llamas a la flor de Cantuta
Ritual del canto eterno de los Apus (spirite) en el tiempo V 
Sea World 
Voice of the Water Goddess XII Detail 
Trueno sagrado (Los tres mundos de la cosmovision) 
Wiñay Taky III 

Niciun comentariu: