luni, 12 iunie 2017

Ia cireșe, neamule!

Se cunoaște că a fost o primăvară atipică...greu te poți apropia de cireșe în piață din cauza prețului ridicat. Pe 6 iunie chiar am avut noroc, am ajuns când aproape toată lumea plecase și țiganca precupeață care vindea cireșe mi-a oferit 3,35 kg la numai 20 de lei.

Căpșunile au un preț mai rezonabil, am luat de la un producător adevărat acum vreo două zile cu numai 9 lei. Mi-a povestit despre soiul ”inimă de porumbel”, un soi rar și foarte parfumat, că recoltează de trei ori pe an. Eu am cumpărat o singură dată într-o toamnă și atunci doamna care vindea mi-a povestit cum procedează să obțină a doua recoltă...le tunde, le acoperă cu paie...mai departe nu mai știu...

Domnul din piață mi-a spus că el e producător de struguri, dar cultivă și căpșuni. Ultima recoltă o obține cam după culesul viei, cel mai devreme în septembrie (Tatițu culegea via în octombrie, numai cât am fost studentă a cules-o până în 1 Octombrie, ca să pot ajuta și eu) și atunci aroma de căpșuni e extraordinară.

Tot de la omul cu căpșuni am cumpărat și cireșe de foarte bună calitate la 10 lei kg.





Niciun comentariu: