miercuri, 26 august 2015

Jurnal de Călătorie. București-Korinos și retur. Kârgeali

Fiecare călătorie aduce daruri cu ea. Pe lângă locuri noi poate să fie începutul unei prietenii cu cineva cald și apropiat, de parcă vă cunoașteți de când lumea Așa mi s-a întâmplat cu Цветана Атанасова din Cărjali, Bulgaria.

Dar să încep cu începutul. Familia mea știe că aveam două dorințe arzătoare: să merg la mare și să văd câte ceva din Grecia. Anca s-a gândit să facă ceva în acest sens și a rezervat camere la Hotel Denis, în Korinos, Grecia...pe malul mării, la vreo 30 km de Muntele Olimp. Asta tocmai în toiul crizei...ceea ce putea fi un semn rău...

Soțul meu a luat decizia de a ne duce cu mașina (prietenii lui pescari fac asta când vor să prindă pește grecesc) făcând un popas în Bulgaria unde a rezervat camere la Pensiunea Plamena (http://bohemia.bg.travelguide.bg/…/kashta-za-gosti-plamena-…).

Chiar în seara dinainte de a pleca am aflat vestea ca prietenul meu de suflet Kang Jang Won a fost internat de urgență cu hemoragie cerebrală.. Cam știu ce înseamnă asta, o învățătoare de la noi din comună a scăpat cu viață dar a rămas cu mari sechele...Ar fi putut fi alt semn rău.

La pensiune au fost întâmpinați de gazde cu atâta căldură, de parcă făceam parte din familie. Pensiunea e doar de 2 stele dar pentru noi a fost foarte confortabilă...camere foarte curate, mobilate cu gust (de fapt ni s-a oferit un apartament cu dormitoare decomandate) baie cu duș și apă caldă, televizor, cană de fiert apă și ceai și cafea la dispoziție, o cafetieră expresso pe care n-am știut să o folosim, frigider, cuptor cu microunde...poate am uitat ceva...

N-am avut inspirrația să fac poze la casă sau la grădina mică dar frumoasă...O să vă prezint doar ceva ce iubesc de când eram mică...niște pietre, geode de fapt...multe pietre, de un alb sclipitor, aduse din Grecia.

Cel mai important lucru e că ne-au dat un pont...pentru că a doaua zi era sâmbătă și tot orașul urma să plece in Grecia, era mai bine să ne sculăm mai de dimineață ca să nu fie coadă mare la Makaza...
De altfel nu am stat prea mult nici la Podul Prieteniei Giurgiu Ruse care e in reparații capitale...Toate miturile despre ce ni se poate întâmpla în Bulgaria s-au dovedit, din fericire pentru noi, doar sperietori.

Ni s-a recomandat un pub excelent dar...la pubul lăudat nu e bine să te duci fără recomandare...Ne-am plimbat puțin prin oraș (trăiască invenția numită GPS, Anca ne-a fost de mare ajutor, eu nu știu să-l folosesc.

Pentru drum Florin a folosit Google Maps offline și nu știu ce GPS special (la întoarcere...la dus Anca a fost baza...

Singurul lucru care mi-a întunecat bucuria călătoriei a fost decesul lui Kang Jang Won...de câte ori îi văd poza pe Timeline, afișată la prieteni îmi vin lacrimi în ochi. Și nu numai atunci...

Geodele despre care vorbeam mai sus

Am fost surprinsă să văd busuioc italienesc folosit pentru înfrumusețarea orașului.

Cârciumăresele astea erau uriașe...

Aș putea numi strada unde am făcut fotografiile Strada Smochinilor, atăt de mulți erau.

Obiectiv turistic: Orașul Vechi....pe cel nou nu am reușit să-l vizitâm...

Biserica bulgărească. Ce m-a surprins în vecinătatea ei era că pe toți stâlpii erau afișe dedicate memoriei celor decedați. Am aflat ulterior că se anunță astfel comemorări și alte evenimente legate de cei duși.

City Garden

Diverse monumente

Lira de apă, fotografiată la întoarcere, din mașină.

Cel mai mare hibiscus care există, Hibiscus Mutabilis. Fotografiat tot la întoarcere.

Nu știu exact ce floare e...