vineri, 13 iunie 2014

Evenimentele din 13-15 Iunie 1990 la TVR1--intre mistificare si manipulare.

Nu cred ca am mai auzit vreodata atat de multe minciuni rostite intr-un timp atat de scurt ca in emisiunea lui Marian Voicu de la TVR1 dedicata evenimentelor din 13-15 iunie 1990. Daca nu as fi fost martora la acele evenimente as fi crezut ca sunt in alta tara. Singurul care a rostit adevarul a fost Petre Mihai Bacanu....

Miron Cosma a zis ca nu minerii au comis atrocitatile bine cunoscute din 14 si char 15 iunie ci armata. Eu am vazut cu ochii mei cand din unul autobuzele care ii duceau pe mineri la gara a coborat un ortac si a umplut de sange un protestar in fata la fostul magazin Unic, pe bulevard. Eram intr-o masina chiar in spatele autobuzului, i-am "condus" pana la gara, sa fim siguri ca pleaca..

Ca martor ocular pot sa jur ca in 14 iunie au fost folositi ca represalii impotriva protestarilor din Piata Universitatii si a opozantilor politici ai lui Iliescu atat tineri din armata, cat si mineri, adusi de guvern, cel putin asa sustinea inginerul care a venit in laborator sa ii dau apa, pentru ca ii era sete.

Un  procuror, nu i-am retinut numele, sustinea ca in 13 iunie au murit doar 6 oameni, si doar cunoastem bine cum se fac aceste rapoarte.....ii cerea lui Enea, reprezentantul asociatiei victimelor mineriadelor sa ii dea un nume al celor inmormantati in cimitirul Straulesti in acele zile, desi nu s-a facut nici o corelare intre persoanele date disparute si cei ingropati..si la urma urmei nu era treaba lui Enea sa dea nici un fel de data.

Razvan Theodorescu a renuntat la istericalele conform carora era cat pe ce sa fie aruncat de la etajul 11 si a sustinut teoria conform careia televiziunea a fost atacata de un grup organizat, exact ceea ce am inteles si eu cand a fost atacat Ostankino, in Moscova, ceva mai tarziu, in timpul puciului comunist. Asta nu inseamna ca a spus tot adevarul, intocmai cum s-a petrecut, a mintit si el in legatura cu motivele intreruperii emisiunii TV, cand in decembrie 89 televiziunea a transmis continuu, chiar cand se auzeau rafale de arma pe coridoare.

Pe Iliescu nu l-am mai ascultat, sunt satula de declaratiile lui.

In schimb istoricul invitat in final, care a spus ca nu a participat la evenimente fiind plecat din tara, degeaba a lucrat la Europa Libera, ii straluceau gradele sub costumul civil ceva de groaza. El sustinea ca in Piata Universitatii, dupa 23 mai nu au mai fost protestatari, ci doar securisti, pentru ca ceilalti au ascultat ordinul lui Marian Munteanu, liderul pietei, de a renunta la protest. L-a enervat pana si pe moderator cu aberatiile astea, se vedea ca habar nu are despre ce vorbeste, ca n-a inteles nimic din toata manifestatia din Piata Universitatii. Degeaba i s-a explicat ca in piata nu era armata sau un grup organizat, care sa asculte de ordine, el o tinea pe a lui precum gaia matul.

Vine mnealui sa imi demonstreze mie ca in piata nu a fost o manifestatie anitcomunista, cand eu stiu ca prima manifestatie anticomunista a avut loc pe 26 Decembrie 1989, in Piata palatului, si stiu asta de la televiziunea bulgara, care nu a avut voie sa filmeze, a inregistrat doar audio...nu mai vorbesc de mistificarea cu ceata care se lasase brusc peste televiziunea romana "libeara" in timpul altei manifestatii anticomuniste, din 26 Ianuarie 1990...

Zice Cioroianu ca istoria e cea mai frumoasa poveste, dar asta pute rau de tot, si e urata cu draci..




Niciun comentariu: