marți, 3 iunie 2014

Baba Ganouj

Printre multele retete din bucataria popoarelor am si una cu Baba Ganouj.
Mie nu retetele imi lipsesc, ci disponibilitatea de a le aplica. Incat in ultima vreme am inceput sa apelez mai des la alimente gata preparate, desi sunt constienta ca e o alegere cat se poate de proasta.

Fiindca nepoatei mele ii place baba ganuj cand am vazut la magazinul oriental de pe strada Virtutii o cutie cu acest pro
dus (avand in plus pasta de susan, adica tahini) am cumparat-o, dar nu imi place deloc. Poate ca produsul proaspat are alt gust, in reteta se specifica usturoi si zeama de lamaie, in cutie aceste ingrediente se pare ca lipsesc.

Ca sa o faca pe nepoata mea sa manance salata de vinete, Anca i-a spus "este un fel de baba ganouj" Si nepoata a intrebat "daca e baba ganuj de ce nu arata ca baba ganuj si nu are gust de baba ganouj?"

Englezii ar zice, tinand cont de replici asemanatoare ale sotului meu "runs in the family"...noi am zice "se cunoaste aerul de familie"

Intre timp am adaugat la produsul din cutie multa zeama de lamaie si niste ardei iute si brusc a devenit foarte comestibil.


Bun e  internetul asta...uite ca tahini e nelipsita din reteta. Am copiat reteta de pe site si a preluat si pozele:

Baba Ghanoush sau Baba Ganouj (Salata de vinete libaneza)

Baba Ghanoush ( Baba Ganouj in araba) este o binecunoscuta salata de vinete, foarte populara in tot Levantul (Siria, Liban, Iraq si Palestina) si in Egipt. Traducerea din araba ar suna cam asa " rasfatatul tata batran", iar legenda zice ca baba ghanoush era o mancare, ca un piure de vinete, pe care o tanara araboaica o facea pentru varstnicul ei parinte. Legenda s-a raspandit in tot Orientul Mijlociu, iar oamenilor le-a placut atat de mult reteta, incat au facut o serie de variatii pe tema. Acum este o emblema a gastronomiei arabe.
Simbol al aromelor orientale, Baba Ghanoush poate fi servita ca antreu, ca sos langa o pita araba sau ca salata langa o friptura condimentata si suculenta.
Vom face Baba Ghanoush, varianta ca salata, dar o sa va zic si reteta de baza, clasica.

Vinetele se coc, se decojesc si se lasa la scurs cateva ore. Daca vreti o metoda de coacere simpla, am cateva poze demonstrative in http://www.retetedevis.ro/2009/11/salata-de-vinete-cu-ardei-copti-in-stil.html
Ingredientele nelipsite din orice Baba Ghanoush (reteta de baza), evident pe langa vinetele coapte, sunt urmatoarele 4:
-tahina(pasta de susan)
-ulei de masline
-suc de lamaie
-1-2 catei de usturoi
Pentru salata Baba Ghanoush sunt necesare:
-1-2 vinete medii
-o jumatate de ceapa mica
-cateva rosii
-tahina
-ulei de masline
-un catel de usturoi
-chimen (optional)
-sare
Puneti vanata coapta si tocata in robot, usturoiul, ceapa tocata, un varf de lingurita chimen, sare, o lingura tahina, doua linguri suc de lamaie. Mixati.
Puneti pasta intr-un bol, amestecati cu rosiile tocate cubulete mici.
Gustati si mai adaugati ce va place. Eu mai pun mereu o lingura de tahina.
Decorati cu rosii, chimen sau patrunjel. Stropiti cu ulei de masline.
Se serveste rece, de la frigider.

Pofta buna!

Am gasit si alta reteta, dar nu o mai copiez aici.

Niciun comentariu: