miercuri, 19 iunie 2013

I Will Survive...Voi supravietui

Unl din cantecele mele preferate are acest titlu: I Will Survive..al Gloriei Gaynor. Cantecul este de dragoste si este adresat unui nemernic care revine dupa ani la iubita pe care o parasise. Mie insa imi place din alt motiv...pentru ca desi acum 18 ani credeam ca zilele mele sunt pe sfarsite cineva acolo sus s-a indurat de mine si m-a mai ingaduit pe acest pamant. 

Dar desigur ca Cel de Sus nu a actionat direct, ci printr-o intreaga echipa care a contribuit la acest rezultat...Nici nu stiu exact pe cine sa pun pe prima pozitie pe lista de multumiri, si poate ca odata cu trecerea timpului am mai uitat niste nume...

O sa incerc sa o iau in ordine cronologica, pe cat posibil...Prima care a constatta ca ceva nu e in regula cu sanul meu si m-a trimis la Insitutul Oncologic pentru o mamografie este doctorita Nitulescu Doina, pe atunci la Policlinica Elias. Nu-mi mai amintesc numele doctorului care m-a inregistrat acolo si din pacate nici nu sunt sigura de ce al celei care mi-a facut punctia si mi-a spus in aceeasi zi ca a gasit celule maligne, dar m-a incurajat spunand ca, din fericire, cancerul de san e vindecabil.

Doctorita Nitulescu m-a trimis la dr Valeriu Saptefrati, fie-i tarana usoara si numele binecuvantat. Acesta, impreuna cu sotia sa, Cristina, m-a trimis la chimioterapie. Din nefericire nici prima dr care m-a luat acolo in primire, dr Anghelescu, nu mai e printre noi, a decedat chiar dupa prima mea sedinta...Am fost preluata de dr Dedulescu (daca imi amintesc bine numele) si dupa cateva sedinte de chimioterapie am facut 24 de sedinte de radioterapie..Tot personalul din aceste sectii s-a purtat frumos si prevenitor, la fel si cel de la sectia de Chirurgie. Le voi purta tuturor o vesnica recunostinta.

In programul de urmarire al supravietuitorilor de cancer am fost inregistrata timp de 5 ani. In alte tari stiu ca se urmareste soarta celor operati timp de 10 ani...La noi, deh, fonduri mai putine, poate si supravietuitori mai putini, desi personal cunosc cateva persoane care inca se mai afla printre noi dupa operatie...

Doctorii Valeriu si Crsitina Saptefrati au doi copii. De cand am infiintat acest blog ambii au comentat la articolele mele aniversare, lucru care m-a emotionat de fiecare data. Sper ca Stefan sa aiba mult succes in meseria aleasa iar Anca sa fie o doctorita tot atat de talentata si devotata ca si parintii ei.

Si pentru ca tot am vorbit de cantecul care mi-e atat de drag hai sa copiez versurile:

First I was afraid
I was petrified
Kept thinking I could never live
without you by my side
But I spent so many nights
thinking how you did me wrong
I grew strong
I learned how to carry on
and so you're back
from outer space
I just walked in to find you here
with that sad look upon your face
I should have changed my stupid lock
I should have made you leave your key
If I had known for just one second
you'd be back to bother me


Intai m-am speriat
Am impietrit
Ma tot gandeam ca n-am sa pot
Sa mai traiesc fara tine alaturi
Dar am petrecut atatea nopti
gandindu-ma cat mi-ai gresit
si m-am intarit.
Am invatat cum sa indur
si acum te-ai intors
dinafara
Cand am intrat te-am gasit inauntru
cu fatsa aia trista a ta
Ar fi trebuit sa schimb prostia de incuietoare
Ar fi trebuit sa te fac sa-mi lasi cheia
Daca as fi stiut doar pentru o secunda
Ca o sa revii sa ma deranjezi.

Go on now go walk out the door
just turn around now
'cause you're not welcome anymore
weren't you the one who tried to hurt me with goodbye
you think I'd crumble
you think I'd lay down and die
Oh no, not I
I will survive
as long as i know how to love
I know I will stay alive
I've got all my life to live
I've got all my love to give
and I'll survive
I will survive

Pleaca, iesi pe usa
Intoarce-te de unde ai venit
pentru ca nu mai esti bine primit
Doar tu esti cel care a incercat sa ma raneasca spunand Adio
crezi ca o sa ma sfaram,
 ca o sa ma prabusesc si o sa mor?
A, nu, eu nu!
Voi supravietui
atata timp cat stiucum sa iubesc
Stiu ca o sa raman in viata
pentru ca am toata viata de trait
si am toata dragostea de dariut
Si am sa supravietuiesc
Am sa supravietuiesc.

It took all the strength I had
not to fall apart
kept trying hard to mend
the pieces of my broken heart
and I spent oh so many nights
just feeling sorry for myself
I used to cry
Now I hold my head up high
and you see me
somebody new
I'm not that chained up little person
still in love with you
and so you felt like dropping in
and just expect me to be free
now I'm saving all my loving
for someone who's loving me

Mi-am adunat toate puterile
sa nu ma prabusesc
incercand sa culeg
fiecare particica din inima mea franta
si-am petrecut atatea nopti
doar fiindu-mi mila de mine
Plangeam mereu
Acum imi tin capul sus
Si poti sa vezi
Ca acum sunt cineva nou
Ca nu mai sunt persoana aceea inlantuita
care inca te iubea
Si tu pici asa, pe neasteptate
crezand ca sunt libera
Cand eu de fapt imi pastrez iubirea
pentru cineva care o sa ma iubeasca.

Niciun comentariu: