sâmbătă, 9 septembrie 2023

Asociații de idei

Pentru că m-am plâns la neurolog că am probleme cu memoria a trebuit să merg la psiholog să fac teste de memorie.

La primul am obținut 27 de puncte din 30 și la al doilea 28 din 30. Problemele încep de la 25 în jos.
Unul din testele la care în viața mea nu am făcut față a fost să reproduc o listă de cuvinte alese în mod aleatoriu. Le-am reprodus imediat dar când mi-a cerut să le repet după un timp am uitat o parte din ele.
M-am scuzat spunând că ar fi trebuit să fac asociații de idei ca să mi le pot aminti dar nu am reușit.
Această lungă introducere are scopul de a vă prezenta niște asociații de idei la care am apelat pentru dezlegarea unui careu de cuvinte încrucișate compus de Paul Armeanu.
"Colinda prin târg... cu capra" = Muscal.
Vizitii care cărau mușterii cu birja prin orașe pe vremuri se numeau muscali. Ei stăteau pe capră.
"Își suspendă activitatea pe timpul iernii" = Urs.
Aici cred că este simplu, ursul hibernează, adică doarme iarna...
"Se agită... cu paharul în mână" = Zar.
Cei care practică jocuri de noroc știu despre ce este vorba. Eu nu practic dar am văzut în filme.
Tot careul a fost așa. Nu vă imaginați ce satisfacție simt când îl dezleg. Eu și Alexandru Macedon.
Ăsta a fost genul de careuri la care, după ce completez cele cu două litere abia de mai găsesc maxim trei și încep să recitesc definițiile până se aprind beculețele. Durează câteva ore. Când eram tânără dura zile, uneori și o săptămână.

Niciun comentariu: