duminică, 27 decembrie 2020

Micul dejun din ziua de Crăciun.

Activitatea mea online se bazează în principal pe postări pe Facebook. Dar pentru că acele postări sunt greu de accesat după vreo câteva zile prefer să le transcriu aici și să le etichetez, astfel încât să le găsesc oricând doresc să le revăd. În plus cititorii mei de pe blog nu sunt neapărat membri Facebook 

Nu sunt eu dacă nu postez poze cu mese festive. Masa asta a fost atât de festivă cât s-a putut, cu numai doi participanți. Am cumpărat, am pregătit, am așezat câte ceva, cât să ne ajungă, am socotit eu, până pe la anul nou, dar cred că se va termina totul mai devreme.
Mai jos sunt poze din albumul intitulat ”Vedere Generală”.







Am început, ca de obicei, cu preparate din pește. Am cumpărat niște salată de icre de știucă pe care le-am împachetat în alge marine prăjite în ulei de măsline și ceai verde ajunse în țara noastră direct din Coreea de Sud, cumpărate online. Algele le-am tăiat fâșii, pentru că erau ambalate ca foi cam ca cele chinezești pentru sushi.

Într-o revistă de la Mega Image am găsit o rețetă intitulată pompos pate de somon afumat, de fapt o pastă (pate este termenul franțuzesc) din somon, brânză-cremă Philadelphia, hrean și smântână, asezonată cu mărar. Am văzut cum se face într-o emisiune la Paprika TV.
Pentru că soțului meu îi place mult macroul afumat am făcut și o pastă de macrou cu cartofi fierți, ceapă echalotte și un pic de unt., totul dat prin blender.



Ca legume am folosit ardei dulci umpluți cu brânză cu verdețuri dintr-o cutie unde scria ceva în germană, ardei iuți grecești umpluți cu cremă de brânză pe pat de valeriană, precum și ciuperci și andive cu maioneză Hamker, pentru că e cu îndulcitori și nu cu zahăr, ca alte mărci. Nu mai fac demult maioneză în casă pentru că de regulă mi se taie, se pare că e în legătură cu activitatea tiroidei.



Brânzeturi și alte preparate animale.
Casiera de la Cora a observat că-mi plac brânzeturile franțuzești. Are dreptate, deci am pus pe masă Brie, Camembert, brânză cu mucegai bleu și, ca să fie și o notă autohtonă, niște telemea de capră (între noi fie vorba, am o bănuială că și telemeaua asta ar fi importată) înconjurată de roșii ”cherry prunișoare” (mă amuză denumirea asta) care sigur sunt de import.
Cei care concep masa de Crăciun alcătuită strict din preparate autohtone să nu comenteze.

Pe platoul de salamuri și cârnați sunt mai multe feluri de salam: de bibilică, prepeliță, fazan, bizon, cerb, mistreț și cârnați de căprioară cu trufe. Sincer, papilele mele gustative nu sunt atât de rafinate încât să fi putut face diferența și nu cred că voi mai repeta această experiență care a golit o bună parte din buzunarul meu.

În schimb pateul de ficat de gâscă și pui de la Capricii și delicii s-a dovedit un deliciu, împreună cu ouăle de prepeliță și ornamentele aferente.

Aș fi preferat să fac un platou cu ouă de prepeliță amestecate cu mozzarella în formă de bile, pentru că mi s-ar fi părut amuzant să încercăm să ghicim care ce este înainte de a le băga în gură dar se pare că unul din efectele pandemiei a fost reducerea importului de acest sortiment din Italia, sau poate a lipsit numai din zona în care am căutat eu.

În fine, mie mi se par foarte aspectuoase micile ovale de brânză presărate cu verdețuri ș.a. numite Aperifrais, pe care le găsesc de regulă la Mega Image, puse pe un pat de salată Lollo Bionda.



Masa s-a încheiat cu un tort dietetic concepție proprie, soțul meu a servit și niște cozonac cumpărat de el, totul udat cu un pahar de vin roze.
Pentru tort am făcut un pandișpan din 4 ouă, înlocuind cele 4 linguri de zahăr cu Stevia praf. Rețeta e foarte simplă. Se freacă gălbenușurile cu îndulcitorul până cresc în volum, se adaugă treptat 4 linguri nu prea pline de făină, arome, se bat albușurile spumă și se adaugă la restul compoziției mai mult învelindu-le decât amestecând energic. Se coace la foc potrivit cam 25 de minute.
Am făcut o cremă de mascarpone (125 g) și Philadelphia cu două linguri de stevia și când s-a răcit blatul l-am uns cu cremă pe laturi și am făcut un fel de coroană pe margini. În golul rămas am pus zmeură congelată care până a doua zi a lăsat ceva zeamă care a însiropat cumva blatul. Pe margine am decorat cu felii de ananas.


La final am pozat ce a mai rămas după ce am gustat câte un pic din fiecare preparat și am mai compactat platourile.




Am intitulat eu articolul ”Mic Dejun” dar cred că nu e nici nenorocire dacă o să vă prezint și ce am avut la prânz.
Masă de Crăciun fără sarmale e ca... vă las pe voi să completați.
Friptura a fost mușchiuleț de porc împletit, dar am uitat să-i fac poză, acompaniată cu medalioane de legume de la IKEA (cartofi, broccoli, praz).
Cabernet Sauvignon e preferatul meu de peste o jumătate de secol iar ”vinul fermentat în această sticlă” de la Zarea e de fapt șampanie, dar nu mai e voie să se folosească acest nume.
După cum se vede nu am reușit să terminăm tortul.

Niciun comentariu: