miercuri, 11 septembrie 2013

Photoshop sau realitate?

Acum mai multi ani, cand inca traia sora mea, nu mi-a venit sa cred cand mi-a spus ca via noastra e atacata nu numai de viespi si de albine, ci si de fluturi...Abia anul acesta, cand am mers la cules, am avut ocazia nu numai sa ii dau dreptate, dar sa si fotografiez un asemenea fluture...L-am privit indelung in timp ce adunam strugurii de pe butucul alaturat.

Parea scos direct din insectat, statea complet nemiscat, doar pozitia lui arata ca e viu. Am ezitat daca sa merg in casa, traversand nu numai via, dar si o gradina si doua holuri lungi, ca sa iau aparatul de fotografiat dar pana la urma mi-am zis "si ce pierd?". Riscam cel mult sa nu il mai gasesc.

Cand am revenit cu aparatul, spre marea mea bucurie, era tot acolo. Dar nu am revenit in locul de unde il vazusem prima data, pentru ca nu era lumina prea buna, nici unghiul potrivit. Am reusit sa fac o poza, in ciuda faptului ca incepuse deja sa isi miste aripile si ma temeam sa nu iasa poza miscata. Fie ca l-am speriat, fie ca se saturase, imediat dupa ce am facut poza si-a luat zborul.
Cineva s-a mirat ca un fluture poate manca struguri si am inteles-o foarte bine, doar si eu am gandit la fel cu multi ani inainte. Dar fluturelui acesta ii plac nu doar strugurii, ci si perele, dupa cum am vazut cu ocazia altei vizite la Ciochina, in 16 august 2013.
Bun, si acum sa explic ce e cu titlul...Bineinteles ca pozele mele sunt cat se poate de reale dar exista unii fotografi, de predilectie indonezieni, care se amuza sa publice poze incredibile, pretinzand ca au petrecut ore in sir ca sa surprinda acele pozitii...Exista insa si sceptici care au demontat pretentiile fotografilor.
Veti vedea mai jos cateva poze din cele incriminate, va invit sa faceti click pe linkul al doilea. Chair daca nu stiti engleza veti intelege din poze despre ce e vorba.


















Un comentariu:

Traveling Hawk spunea...

Incredibil! Fluturele acela frumos este, din punctul nostru de vedere, un daunator?! N-as fi crezut dar acum am vazut.

Restul pozelor sunt amuzante.